Közvetlen értékesítést támogató eszközök egy márkakereskedés számára: online marketing startégia alapján végzett honlapkészítés és keresőoptimalizálás

Kedvencek közé

Közvetlen értékesítést támogató eszközök egy márkakereskedés számára

2013-11-07


Honlapkészítés egy márkakereskedés számára

Az autóipar a 2008-ban kitört válság hatására nehéz helyzetbe került. Csökkent az értékesítés, minden cent számít. A Honda DRM ebben a helyzetben kérte fel cégünket online marketing stratégiájának kidolgozására, közvetlenül az értékesítést növelő eszközökkel. A Honda DRM online marketing tanácsadója már 2007-óta az Expedient volt, így az aktivitás növelésével a kért cél hamar elérhető volt. A Honda DRM szerviz árbevételének 20%-át ma az online marketing aktivitásnak köszönheti. Mi kellett ehhez? Tanulmányunkból kiderül!


A kezdetek: Honlapkészítés egy Honda márkakereskedés részére.

A Honda DRM Kft. 2007 elején keresett meg bennünket azzal, hogy szeretné honlapját látogatottabbá tenni. A DRM Kft. honlapja akkoriban havonta 4-500 látogatót vonzott. Nem is csodálható ez az alacsony szám, hiszen a invitel.hu/drm/ alatt mind a mai napig üzemelő oldal felépítésében és kialakításában kifejezetten keresőellenes volt. Mára a Honda-auto.hu havi látogatottsága ennek sokszorosa: gyakran eléri a 12.000 látogatót is. Pontosan mi is kellett ehhez? Lássuk!

Online marketing koncepció egy Honda autókereskedő és szerviz részére

Először is találtunk egy olyan domaint, ami az invitel.hu/drm/ domainnál sokkal jobban hirdethető, és nem függ a szolgáltatótól (mi történik az eddigi munkánkkal, ha az Invitel nevet vált, becsődöl, kivonul Magyarországról, stb.?). Annak, hogy a keresőoptimalizálásnak és az alapvető marketing elveknek is megfeleljünk leginkább a honda-auto.hu domaint találtuk megfelelőnek. Jól hirdethető, megjegyezhető és már maga a domain is tartalmazza a „Honda” szót. Ezután jött a koncepció: egy vállalati weboldal nem képes annyi látogatót vonzani, mint egy kis mikroportál. Javaslatunkat a Honda DRM is elfogadta: a cég bemutatása mellett elmentünk a Honda rajongói weboldal irányába. A hagyományos, márkakereskedői oldalon helyet kapó termék és szolgáltatás bemutató mellett helyet kaptak interaktív web2-es megoldások is.

Honlapkészítés és keresőoptimalizálás

Az oldalon gyakran frissülnek a Hondával kapcsolatos cikkek, melyeket az olvasók kommentelhetnek is, egy időközben szépen beindult, sokak által használt Honda fórum is helyet kapott. A Hondások a szavazás modul segítségével mondhatják el véleményüket a feltett kérdésekről, és egy interaktív webáruház is segíti őket Hondás rajongói termékek, valamint kiegészítők és alkatrészek megvásárlásához.

Az eredmények – keresőoptimalizálás, látogatottságnövelés

Az oldal a keresőoptimalizálásnak köszönhetően a DRM Kft. által kért kifejezésekre a Google kereső találati listáján az első vagy az első 3 között található. Ilyenek voltak a „Honda szerviz”, a „Honda kereskedés”, a „használt Honda” a „Honda tuning” vagy akár a „Honda fűnyíró”.  Az oldalt naponta 5-600 látogató keresi fel a DRM Kft. értékesítési vezetője szerint, az anyagi előnyök egyértelműek: most, a válság közepette az árbevétel 20%-a a honlapon keresztül kerül értékesítésre (webáruház, szervizbejelentkezés, használtautó és újautó eladás).


Ossza meg!

 

Mit ér egy szép honlap, ha senki nem látogatja? Mit ér egy magas látogatottságú weboldal, ha az megjelenésében nem tükrözi cége szakértelmét?

 

Ugye Ön sem szeretné ha látogatói negatív képet alakítanának ki Önről, még mielőtt a vásárlóivá válnának?

 

Több éves szakértelemmel és tapasztalattal a hátunk mögött olyan komplett online megoldást kínálunk mely a mikro, kis- és középvállalkozások számára versenyképes pozíciót biztosít.

 

Marketing blog ízelítő

 

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Több, mint 10 éves múltú, stabil hátterű hazai cég keres online alkalmazások fejlesztéséhez programozó kollégát. Programozót, webfejlesztőt keresünk!

2017-02-20

A Sony World Photography Awards 2017 döntős képei

A Sony World Photography Awards 2017 lélegzetelállító döntős képei

A Sony World Photography Awards, ami az egyik legnevesebb esemény a profi és amatőr fotóművészek körében, nemrégiben közzétette a döntős versenyzők képeit. Tovább

2017-06-16

z generáció marketing

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

A Z generáció, azaz a jelenlegi 13-17 évesek, már mobillal kezdték az iskolát. Ellentétben az Y generációval, akik a mobilhasználat úttörői voltak, a Z tinik már bennszülötteknek számítanak. Tovább

2017-05-18

Google Earth újdonságok

Újítások a Google Earth-ben

A Google nemrégiben átalakította, megújította az Earth-öt, és egy dolog bizonyos, hogy megérte két évet várni rá. Tovább

2017-05-12

közösségi média marketing stratégia

9 hozzávaló a sikeres közösségi média marketinghez

A közösségi média ereje abban rejlik, hogy képes kiépíteni a márkaismertséget, és fokozni az un. ROI-t, azaz a megtérülést. Rengeteg biznisz marketing költségvetésében és stratégiájában tölt be domináns szerepet. Ha még nem végeztél közösségi média marketinget, elsőre talán nehéz feladatnak tűnhet, és rengeteg ember azt sem tudja, hol kezdjen bele. Tovább

2017-05-11

ingyenes ikonok

15 ingyenes ikonkészlet

Ha a webdesignra kerül a sor, főként az ui (felhasználói felület) design-ra, az ikonok kritikus szerepet játszanak benne. Ha helyesen használjuk őket, képesek fokozni bármely webdesign hatását, hozzáadott vizuális értékükkel. Azonban minden egyes alkalommal újonnan tervezett ikonokkal előrukkolni rendkívül időigényes, és nem túl praktikus megoldás. Tovább

2017-05-04

design díj nyertesek

A 2017-es design díj győztesei képekben

Az A' Design Award and Competition minden évben kihírdet egy design díj győztest, adott termékkategóriákban. Az idei versenyen kifejezetten erős volt a mezőny. Íme a kategóriák győztesei képekben. Tovább

2017-04-28

Tervezési felülvizsgálat menete

A hibátlan tervezési felülvizsgálat 7 lépésben

A tervezési felülvizsgálat lehet az egyik legstresszesebb feladat egy weboldal projektjében. Habár a visszacsatolás a folyamat egy értékes része, eljutni odáig nem könnyű. A tökéletes design felülvizsgálatához elkötelezettség szükséges, mind a vezető tevező, mind a csapat részéről. Te, mint designer, segíthetsz néhány alapszabály megállapításában, mely az asztalnál ülők körében rendkívül lényeges, valamin egy design projektet eredményez. Tovább

2017-04-27

lassú weboldal

Miért tölt be lassan a weboldalad, és mit tehetsz ellene?

Az interneten nincs helye lassú weboldalnak. Az átlagos Google felhasználó nem fog olyan oldalakkal bajlódni, aminek túl sok idő szükséges a betöltéshez. Ez a hozzáállás vezetett ahhoz, hogy a keresőmotor 2010 óta, a gyorsaságot is figyeleme veszi a rangsorolásnál. Tovább

2017-04-21

webdesign újdonságok

Néhány újdonság a webdesig világában áprilisban

A lista majdnem összes tagja ingyenes, és könnyen használható mind a szakértők, mind a kezdő webdesignerek számára. Tovább

2017-04-20

További cikkek