A hibátlan tervezési felülvizsgálat 7 lépésben

Kedvencek közé

2017-04-27

Szerző: Gángó Anna

A hibátlan tervezési felülvizsgálat 7 lépésben

Tervezési felülvizsgálat menete

A tervezési felülvizsgálat lehet az egyik legstresszesebb feladat egy weboldal projektjében. Habár a visszacsatolás a folyamat egy értékes része, eljutni odáig nem könnyű. A tökéletes design felülvizsgálatához elkötelezettség szükséges, mind a vezető tevező, mind a csapat részéről. Te, mint designer, segíthetsz néhány alapszabály megállapításában, mely az asztalnál ülők körében rendkívül lényeges, valamin egy design projektet eredményez.


1. A logisztika megtervezése

A megbeszéléseknek megvan a maga helye és deje. Míg egyes team-ek ütemtervet készítenek a projekt többi részével együtt, addig mások havi rendszerességgel összeülnek a tervezői felülvizsgálatra.

A designernek mindig jelen kell lennie, valamint a vezető designernek kell a meeting vezetőjének, és központi szeméyének lennie. A csoport nem lehet túl nagy, 5-8 ember az optimális, hogy a párbeszédek folyamatosak, és jól működőek legyenek. Minden jelenévőnek értenie kell a projektet, és részben önállónak kell lennie, hogy a lehető legszélesebb spektrumban folyjon a beszélgetés.

 

tervezési felülvizsgálat

 

A csapat állhat a fejlesztőből, az ügyfélből, egy sales-esből, cégvezetőből/CEO-ból, egy marketingesből, és olyan designerekből, akik nem dolgoznak a projekten.

Találjatok olyan helyet, ahol kéyelmesen elfér mindenki, és lehetőség van képek, tervek, prezentációk demonstrálására. Tehát olyan szoba, melyben található egy nagy képernyő, és lehetőleg van internetkapcsolat.

 

2. Meghívások kiküldése, alapszabályok meghatározása

Próbáld a résztvevőket jó előre emlékeztetni a meeting időpontjáról. Még akkor is, ha az időpontok ki vannak emelve a projekttervezetben, küldj emlékeztetőt legalább egy hétel korábban!

Győződj meg róla, hogy minden szükséges információt átadsz ahhoz, hogy a résztvevők készen érkezhessenek a meetingre!

 

- Dátum és hely

- A projektfeladatok körvonalai

- A meeting konkrét feladatai

- Projekt idővonal (és, hogy hol álltok jelenleg)

- Szükséges eszközök (telefon, tablet, laptop, stb.)

 

3. Felkészülés a meetingre

A vezető designer, vagy művészeti vezető kell vezesse a tervezési felülvizsglatot. készülj fel megfelelően, legfőképpen, ha az effajta események félelemmel töltenek el. (Minél többször csinálod, annál könnyebben fog majd menni.)

 

tervezési felülvizsgálat

 

Légy kész a párbeszéd folyamatos haladásának elősegítésére. Tervezd meg előre kérdéseid:

 

- A szín és tipográfia paletta jól tükrözi az átadni kívánt tartalom lényegét?

- Vannak hiányzó elemek a design-ban?

- Minden a várt módon működik?

- Talált valaki hibát a design bármely elemében?

- Mely dolgokat kedvelitek?

- Mely dolgokat nem kedvelitek?

 

Számolj olyan kérdésekkel amik felmerülhetnek, hogy semmi ne érjen váratlanul, és a meeting minden gond nélkül folyhasson tovább.

Légy felkészülve arra is, hogy leállítod a meetinget, ha a csoport még nem áll készen a design megvitatására. Sajnálatos módon, ez gyakran megtörténhet, és visszatartja a megbeszélést. Csak azért mert valami szerepel a naptárban, még nem biztos, hogy valóban trat már ott a projekt.

 

4. Számolj el háromig, mielőtt belépnél az ajtón

Ez lehet talán az egyik legfontosabb, és egyben legnehezebb feladat. Ügyelnünk kell saját érzéseinkre. A designerek hajlamosak arra, hogy hatalmas szenvedéllyel kezeljenek egy-egy projektet, de ez nem a megfelelő hely, sem a megfelelő időpont erre. Lépj hátra kicsit, és hallgasd meg mások véleményét.

Nem minden visszajelzés lesz hasznos, sőt, valószínüleg többségük egyáltalán nem lesz az. Teljesen rendben van, ha egyes véleményeket figyelmen kívül hagyunk. Amikre igazán szükséged van, azok a visszatérő visszajelzések, melyek valós hibákra mutathatnak rá a design-ban.

Emlékezz: Nem te magad vagy a design. A negatív vélemény nem egy személyed elleni támadás.

 

5. Kezdd a felülvizsgálatot egy rövid összefoglalóval

- Mély levegő. Lépj be a szobába önbizalomteljesen.

- Nevezd meg a célokat

- Vázold fel a megoldandó problémákat

- Mutasd be a projekt idővonalát, és a teljesített mérföldköveket

- Magyarázd el a következő lépést

- Menj végig a design-on, és magyarázd el, hogyan találkozik a célokkal, és miként      oldja meg a problémákat.

 

Amint sikerült megtörnöd a jeget, megnyitod az utat a vélemények áradatának. Ne engedd, hogy egyetlen személy dominálja a párbeszédet, engedj másokat is szóhoz jutni. Hagyd folyni a beszélgetést addig, míg el nem értek a meeting vége előtti 10. perchez. Ekkor következnek a konklúziók.

 

6. Beszélj őszintén és tiszteletteljesen

A felülvizsgálók őszinték lesznek veled, ha te is így teszel. Viselkedéseddel határozod meg a meeting hangvitelét.

Jegyezd meg, hogy fontos, hogy jegyzeteljenek és kérdezzenek közben. Ezzel érezteted a csoporttal, hogy érdekel véleményük.

 

tervezési felülvizsgálat

 

Ahogy a meeting lassan véget ér, foglald össze a számodra leglényegesebb véleményeket, és kérj további visszajelzést a témákkal kapcsolatban. Ne köteleződj el változtatások mellett, sosem tudhatod mi működik és mi nem működik a gyakorlatban.

 

7. Zárd le a meetinget megfelelően

Szedd össze egy jegyzetbe a lényeget, majd köszönd meg a csapatnak a részvételt. Emlékeztesd a jelenlévőket a következő fontos feladatra, és hogy mire számíthatnak.

 

Összegzés

A tervezési felülvizsgálat nem kell mindenáron fájdalmas feladat legyen. A gyakorlás még hasznosabbá fogja tenni ezeket a meetingeket, tehát nem éri meg lemondani, vagy halasztgatni őket.

A Creative Common képeit használtuk fel a cikkhez. Megtalálhatod őket az Unsplash-en.


Ossza meg!

 

Mit ér egy szép honlap, ha senki nem látogatja? Mit ér egy magas látogatottságú weboldal, ha az megjelenésében nem tükrözi cége szakértelmét?

 

Ugye Ön sem szeretné ha látogatói negatív képet alakítanának ki Önről, még mielőtt a vásárlóivá válnának?

 

Több éves szakértelemmel és tapasztalattal a hátunk mögött olyan komplett online megoldást kínálunk mely a mikro, kis- és középvállalkozások számára versenyképes pozíciót biztosít.

 

Marketing blog ízelítő

 

Hogyan írj jó hírlevelet

Az e-mail hírlevél igen régi, de elterjedt eszköz az online marketingben. Sokan úgy gondolják, hogy idejétmúlt és a közösségi médiában vagy blogolásban látják a jövőt. De nem, ez nem a múlté, nem vesztett fényéből és fontosságából. Gyakorlatban egyre jobban teljesít!  Tovább

2018-06-04

7 Marketing trend az idei évre

A marketing világa állandóan változik, pláne a közösségi média modern világában.  A brendeknek folyamatosan kihívás hogy versenyképesek maradjanak a piacon. Íme néhány  tendencia amivel érdemes foglalkozni Tovább

2018-06-01

REDESIGN

Mostanra az emberek mindent az interneten intéznek, legyen ez vásárlás, szórakozás, tájékozódás, kapcsolatteremtés, ügyintézés, cégek felkutatása stb. Ez van felgyorsult világban élünk!    Tovább

2018-06-01

A színek jelentősége a marketing világában

A marketingben tudatosan építenek a színekre, ugyanis számos kutatás és vizsgálat kimutatta, hogy a gyors döntésen alapuló vásárlások 80%-ánál színek alapján történik a döntés egy adott termék mellett. Így a színekre és hatásaikra mind a kereskedelemben, csomagolásokon, termékeken, reklámokban nagy hangsúlyt fektetnek! Tovább

2018-05-30

A jó design jó üzlet

De mi is az a jó design?! Gyakran feltett kérdés, rengeteg válasszal. Most összegyűjtöttük 2018 legdominánsabb trendjeit.   Tovább

2018-05-30

2018-as webdesign trendek

Mikor foglalkoztak utoljára a weboldalával? Tovább

2018-05-28

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Több, mint 10 éves múltú, stabil hátterű hazai cég keres Budapest XIV. kerületében lévő székhelyére programozó kollégát, első sorban sitebuild, frontend feladatok ellátására. Csatlakozz egy fiatalos csapatba, ahol szakmailag is fejlődhetsz változatos munkáinknak köszönhetően!   Programozót, webfejlesztőt keresünk!

2018-03-21

A Sony World Photography Awards 2017 döntős képei

A Sony World Photography Awards 2017 lélegzetelállító döntős képei

A Sony World Photography Awards, ami az egyik legnevesebb esemény a profi és amatőr fotóművészek körében, nemrégiben közzétette a döntős versenyzők képeit. Tovább

2017-06-16

z generáció marketing

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

A Z generáció, azaz a jelenlegi 13-17 évesek, már mobillal kezdték az iskolát. Ellentétben az Y generációval, akik a mobilhasználat úttörői voltak, a Z tinik már bennszülötteknek számítanak. Tovább

2017-05-18

Google Earth újdonságok

Újítások a Google Earth-ben

A Google nemrégiben átalakította, megújította az Earth-öt, és egy dolog bizonyos, hogy megérte két évet várni rá. Tovább

2017-05-12

További cikkek