a honlapkészítés, webáruház készítés során a legfontosabb az egyszerűség, a jól választott domain név, és a releváns valódi, folyamatosan frissülő tartalmak.

Kedvencek közé

2014-07-31

Szerző: K.D.

Mire figyeljek honlapkészítéskor? Milyen honlapot csináljak?

Milyen a jó honlap?

Az, hogy mitől lesz egy honlap igazán jó, részben attól függ mi a célunk vele. Lehet ez egy személyes oldal, céges weboldal, webáruház, vagy akár egy iskola saját honlapja. Mind-mind más feltételeknek kell, hogy megfeleljen és minőségben is más lehet az, amit elvárnak a látogatók az adott laptól. Ettől függetlenül is, van azonban néhány alapvető egyetértés, hogy mit is jelent a minőségi weboldal. Nem számít a honlap célja, jól kezelhető kell, hogy legyen, egyszerű navigációt kell biztosítani a látogató számára és biztosítani kell a maximális böngészési élményt is. 


Milyen tartalmakra kellenek a weboldalra?

Milyen a jó honlap tartalom?

A látogatók a valós, és hasznos tartalmakat szeretik látni. Mindenki az információt keresi a weben - azt, ami számára szükséges, és az adott pillanatban nélkülözhetetlen. Ha ez a tartalom elavult, rosszul szerkesztett vagy hiányos, az olvasók azt érezhetik, hogy becsapták őket és valószínűleg kilépnek az oldalunkról.

 

Milyen egy jól használható, és hozzáférhető honlap?

Nem számít mennyi és milyen információ van a weboldaladon, ha azt nem tudják elérni. Ha ez a része stimmel, fontos az azon található tartalmakat rendezetten, átláthatóan kezelni. Kerüljük a túl sok linket, reklámot, az ömlesztett tartalmakat. Egy webdesigner tudja, milyen honlapra milyen elrendezés a javasolt. Ezért az ő dolguk a szabványos, jól bevált elrendezés „színesítése”, ők teszik bele a kreativitást a honlapkészítés egyes fázisaiba, amitől különbözni fog weboldalunk másokétól, azaz egyedi marad.

 

Milyen honlap design-t válasszak?

Az egyszerűség kulcsfontosságú egy jó honlap esetében. A sok grafika miatt az oldalbetöltés ideje nőhet meg nagyon, amit egyértelműen nem szeretnek az oldallátogatók. A mozgó ablakokat, dobozokat, képeket ne vigyük túlzásba, mert zavaróan hathat. Ne használjunk zenei aláfestést pl egy üzleti honlapon. A lényeg, hogy tudjuk, mely stílushoz mely dolgok illenek, és melyek nem.

Egyedi design készítés?

 

Hogyan válasszak domain nevet?

Azok a honlapok, melyeket gyakran látogatnak az emberek, már-már a fejükben vannak. Álmukból felébresztve is fel tudnák sorolni azt a két-három oldalt, melyet nap-mint nap beírnak böngészőjük URL sávjába. Ezeknek a weboldalaknak a domainjei leggyakrabban egyszerűek, jól hangzanak, és kapcsolódnak a rajtuk lévő tartalomhoz. Ne válasszunk kötőjelekkel, és egyéb karakterekkel tűzdelt hosszú domaint. A lényeg a tömörség, hogy a név velős legyen, és könnyen megragadjon az ember agyában.

 

Mi a honlap célja?

Bármi is legyen a weboldal célja, egy jó honlap eléri azt. Ha a tulajdonosa tudja, mit szeretne elérni az azon lévő folyamatosan bővülő tartalommal, azaz a saját oldalával, a cél fele máris teljesült is. Sajnos túlságosan sok lett azoknak a lapoknak a száma, amelyek cél nélkül, csak azért készülnek, hogy legyenek. Fontos hangsúlyozni a látogató számára, hogy miről szól az oldal, mi a célja, és fontos éreztetni vele azt is, hogy az oldal folyamatosan él. A legtöbb negatív kritika akkor érheti a honlap tulajdonost, ha az oldalának tartalma hónapokon át változatlan marad.

 

Összegezve, nincs szükség egy komplex, összetett, mindennel telizsúfolt honlapra vagy webáruházra. Nincs szükség 101 féle funkcióra, melyek közül 99 haszontalan. Próbáljunk a látogató fejével gondolkodni, és az ő szemével látni. A látogató az információt keresi, és szeretné azt minél gyorsabban, minél egyszerűbben megtalálni. Érdemes tehát a honlapkészítés, webáruház készítés folyamán is ezt szem előtt tartani. 


Ossza meg!

 

Mit ér egy szép honlap, ha senki nem látogatja? Mit ér egy magas látogatottságú weboldal, ha az megjelenésében nem tükrözi cége szakértelmét?

 

Ugye Ön sem szeretné ha látogatói negatív képet alakítanának ki Önről, még mielőtt a vásárlóivá válnának?

 

Több éves szakértelemmel és tapasztalattal a hátunk mögött olyan komplett online megoldást kínálunk mely a mikro, kis- és középvállalkozások számára versenyképes pozíciót biztosít.

 

Marketing blog ízelítő

 

Hogyan írj jó hírlevelet

Az e-mail hírlevél igen régi, de elterjedt eszköz az online marketingben. Sokan úgy gondolják, hogy idejétmúlt és a közösségi médiában vagy blogolásban látják a jövőt. De nem, ez nem a múlté, nem vesztett fényéből és fontosságából. Gyakorlatban egyre jobban teljesít!  Tovább

2018-06-04

7 Marketing trend az idei évre

A marketing világa állandóan változik, pláne a közösségi média modern világában.  A brendeknek folyamatosan kihívás hogy versenyképesek maradjanak a piacon. Íme néhány  tendencia amivel érdemes foglalkozni Tovább

2018-06-01

REDESIGN

Mostanra az emberek mindent az interneten intéznek, legyen ez vásárlás, szórakozás, tájékozódás, kapcsolatteremtés, ügyintézés, cégek felkutatása stb. Ez van felgyorsult világban élünk!    Tovább

2018-06-01

A színek jelentősége a marketing világában

A marketingben tudatosan építenek a színekre, ugyanis számos kutatás és vizsgálat kimutatta, hogy a gyors döntésen alapuló vásárlások 80%-ánál színek alapján történik a döntés egy adott termék mellett. Így a színekre és hatásaikra mind a kereskedelemben, csomagolásokon, termékeken, reklámokban nagy hangsúlyt fektetnek! Tovább

2018-05-30

A jó design jó üzlet

De mi is az a jó design?! Gyakran feltett kérdés, rengeteg válasszal. Most összegyűjtöttük 2018 legdominánsabb trendjeit.   Tovább

2018-05-30

2018-as webdesign trendek

Mikor foglalkoztak utoljára a weboldalával? Tovább

2018-05-28

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Több, mint 10 éves múltú, stabil hátterű hazai cég keres Budapest XIV. kerületében lévő székhelyére programozó kollégát, első sorban sitebuild, frontend feladatok ellátására. Csatlakozz egy fiatalos csapatba, ahol szakmailag is fejlődhetsz változatos munkáinknak köszönhetően!   Programozót, webfejlesztőt keresünk!

2018-03-21

A Sony World Photography Awards 2017 döntős képei

A Sony World Photography Awards 2017 lélegzetelállító döntős képei

A Sony World Photography Awards, ami az egyik legnevesebb esemény a profi és amatőr fotóművészek körében, nemrégiben közzétette a döntős versenyzők képeit. Tovább

2017-06-16

z generáció marketing

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

A Z generáció, azaz a jelenlegi 13-17 évesek, már mobillal kezdték az iskolát. Ellentétben az Y generációval, akik a mobilhasználat úttörői voltak, a Z tinik már bennszülötteknek számítanak. Tovább

2017-05-18

Google Earth újdonságok

Újítások a Google Earth-ben

A Google nemrégiben átalakította, megújította az Earth-öt, és egy dolog bizonyos, hogy megérte két évet várni rá. Tovább

2017-05-12

További cikkek