a honlapkészítés, webáruház készítés során a legfontosabb az egyszerűség, a jól választott domain név, és a releváns valódi, folyamatosan frissülő tartalmak.

Kedvencek közé

2014-07-31

Szerző: K.D.

Mire figyeljek honlapkészítéskor? Milyen honlapot csináljak?

Milyen a jó honlap?

Az, hogy mitől lesz egy honlap igazán jó, részben attól függ mi a célunk vele. Lehet ez egy személyes oldal, céges weboldal, webáruház, vagy akár egy iskola saját honlapja. Mind-mind más feltételeknek kell, hogy megfeleljen és minőségben is más lehet az, amit elvárnak a látogatók az adott laptól. Ettől függetlenül is, van azonban néhány alapvető egyetértés, hogy mit is jelent a minőségi weboldal. Nem számít a honlap célja, jól kezelhető kell, hogy legyen, egyszerű navigációt kell biztosítani a látogató számára és biztosítani kell a maximális böngészési élményt is. 


Milyen tartalmakra kellenek a weboldalra?

Milyen a jó honlap tartalom?

A látogatók a valós, és hasznos tartalmakat szeretik látni. Mindenki az információt keresi a weben - azt, ami számára szükséges, és az adott pillanatban nélkülözhetetlen. Ha ez a tartalom elavult, rosszul szerkesztett vagy hiányos, az olvasók azt érezhetik, hogy becsapták őket és valószínűleg kilépnek az oldalunkról.

 

Milyen egy jól használható, és hozzáférhető honlap?

Nem számít mennyi és milyen információ van a weboldaladon, ha azt nem tudják elérni. Ha ez a része stimmel, fontos az azon található tartalmakat rendezetten, átláthatóan kezelni. Kerüljük a túl sok linket, reklámot, az ömlesztett tartalmakat. Egy webdesigner tudja, milyen honlapra milyen elrendezés a javasolt. Ezért az ő dolguk a szabványos, jól bevált elrendezés „színesítése”, ők teszik bele a kreativitást a honlapkészítés egyes fázisaiba, amitől különbözni fog weboldalunk másokétól, azaz egyedi marad.

 

Milyen honlap design-t válasszak?

Az egyszerűség kulcsfontosságú egy jó honlap esetében. A sok grafika miatt az oldalbetöltés ideje nőhet meg nagyon, amit egyértelműen nem szeretnek az oldallátogatók. A mozgó ablakokat, dobozokat, képeket ne vigyük túlzásba, mert zavaróan hathat. Ne használjunk zenei aláfestést pl egy üzleti honlapon. A lényeg, hogy tudjuk, mely stílushoz mely dolgok illenek, és melyek nem.

Egyedi design készítés?

 

Hogyan válasszak domain nevet?

Azok a honlapok, melyeket gyakran látogatnak az emberek, már-már a fejükben vannak. Álmukból felébresztve is fel tudnák sorolni azt a két-három oldalt, melyet nap-mint nap beírnak böngészőjük URL sávjába. Ezeknek a weboldalaknak a domainjei leggyakrabban egyszerűek, jól hangzanak, és kapcsolódnak a rajtuk lévő tartalomhoz. Ne válasszunk kötőjelekkel, és egyéb karakterekkel tűzdelt hosszú domaint. A lényeg a tömörség, hogy a név velős legyen, és könnyen megragadjon az ember agyában.

 

Mi a honlap célja?

Bármi is legyen a weboldal célja, egy jó honlap eléri azt. Ha a tulajdonosa tudja, mit szeretne elérni az azon lévő folyamatosan bővülő tartalommal, azaz a saját oldalával, a cél fele máris teljesült is. Sajnos túlságosan sok lett azoknak a lapoknak a száma, amelyek cél nélkül, csak azért készülnek, hogy legyenek. Fontos hangsúlyozni a látogató számára, hogy miről szól az oldal, mi a célja, és fontos éreztetni vele azt is, hogy az oldal folyamatosan él. A legtöbb negatív kritika akkor érheti a honlap tulajdonost, ha az oldalának tartalma hónapokon át változatlan marad.

 

Összegezve, nincs szükség egy komplex, összetett, mindennel telizsúfolt honlapra vagy webáruházra. Nincs szükség 101 féle funkcióra, melyek közül 99 haszontalan. Próbáljunk a látogató fejével gondolkodni, és az ő szemével látni. A látogató az információt keresi, és szeretné azt minél gyorsabban, minél egyszerűbben megtalálni. Érdemes tehát a honlapkészítés, webáruház készítés folyamán is ezt szem előtt tartani. 


Ossza meg!

 

Mit ér egy szép honlap, ha senki nem látogatja? Mit ér egy magas látogatottságú weboldal, ha az megjelenésében nem tükrözi cége szakértelmét?

 

Ugye Ön sem szeretné ha látogatói negatív képet alakítanának ki Önről, még mielőtt a vásárlóivá válnának?

 

Több éves szakértelemmel és tapasztalattal a hátunk mögött olyan komplett online megoldást kínálunk mely a mikro, kis- és középvállalkozások számára versenyképes pozíciót biztosít.

 

Marketing blog ízelítő

 

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Több, mint 10 éves múltú, stabil hátterű hazai cég keres online alkalmazások fejlesztéséhez programozó kollégát. Programozót, webfejlesztőt keresünk!

2017-02-20

design díj nyertesek

A 2017-es design díj győztesei képekben

Az A' Design Award and Competition minden évben kihírdet egy design díj győztest, adott termékkategóriákban. Az idei versenyen kifejezetten erős volt a mezőny. Íme a kategóriák győztesei képekben. Tovább

2017-04-28

Tervezési felülvizsgálat menete

A hibátlan tervezési felülvizsgálat 7 lépésben

A tervezési felülvizsgálat lehet az egyik legstresszesebb feladat egy weboldal projektjében. Habár a visszacsatolás a folyamat egy értékes része, eljutni odáig nem könnyű. A tökéletes design felülvizsgálatához elkötelezettség szükséges, mind a vezető tevező, mind a csapat részéről. Te, mint designer, segíthetsz néhány alapszabály megállapításában, mely az asztalnál ülők körében rendkívül lényeges, valamin egy design projektet eredményez. Tovább

2017-04-27

lassú weboldal

Miért tölt be lassan a weboldalad, és mit tehetsz ellene?

Az interneten nincs helye lassú weboldalnak. Az átlagos Google felhasználó nem fog olyan oldalakkal bajlódni, aminek túl sok idő szükséges a betöltéshez. Ez a hozzáállás vezetett ahhoz, hogy a keresőmotor 2010 óta, a gyorsaságot is figyeleme veszi a rangsorolásnál. Tovább

2017-04-21

webdesign újdonságok

Néhány újdonság a webdesig világában áprilisban

A lista majdnem összes tagja ingyenes, és könnyen használható mind a szakértők, mind a kezdő webdesignerek számára. Tovább

2017-04-20

kiterjesztett valóság

A kiterjesztett valóság

Mindenütt ott van a kiterjesztett valóság (angolul: augmented reality, AR). Minden nap olvashatunk róla a hírekben, és habár a VR (virtuális valóság) nagy dolognak számít, úgy tűnik az AR kezdi átvenni helyét a ranglistán. Tovább

2017-04-18

Klímaváltozás, street art

A klímaváltozás veszélyei képekben

Mi történik, ha vegyítjük a falfestést a klímaváltozásra való felhívással? Ez éppen az a művészeti ágazat, amelyet a Wooden Wave duo, Matthew és Roxanne Ortiz bemutatott hawaii-n, az éves freskó fesztiválon. Tovább

2017-04-12

Hangalapú keresés

A hangalapú keresés jövője

Érdekes időszak ez a hangalapú keresés szempontjából, mind a fogyasztók körében való elterjedése, mind a technológiai fejlesztések tekintetében. Túlléptünk azon az időszakon, hogy a hangalapú keresést egy futurisztikus, távoli jelenségnek lássuk, és manapság már elektronikus eszközeink szerves részének tekintjük azt. Tovább

2017-04-07

A tervezői gondolkodásmód

A design thinking, azaz a tervezői gondolkodásmód

A tervezői gondolkodásmód alapja, hogy a problémamegoldás folyamatának középpontjába, az embereket helyezzük. Lényege, hogy inkább egy átfogó célra összpontosítunk, egy adott probléma megoldása helyett. Segíthet nekünk a világ legkomplexebb problémáinak megoldásában (például a globális felmelegedés), de a web iparban is jól alkalmazható a mindennapok során. Tovább

2017-04-06

Facebook követők számának növelése

8 módszer, hogy növeld Facebook oldalad követőinek számát

A több mint egymilliárd, rendszeres Facebook felhasználót elérve, a vállalatok gyorsan és egyszerűen bemutathatják termékeiket, illetve szolgáltatásaikat leendő vásárlóiknak. Miután az oldal létrehozása ingyenes, természetes, hogy élnek a lehetőséggel, sőt, még a Facebook fizetett hirdetéseit is használják, hogy a számukra demográfiailag is megfelelő célcsoportot elérjék. Tovább

2017-03-30

További cikkek