AjánlatkérésVedd fel velünk a kapcsolatot!
Név:
Telefon:
Email:
Elképzelés:

9 hozzávaló a sikeres közösségi média marketinghez

A közösségi média ereje abban rejlik, hogy képes kiépíteni a márkaismertséget, és fokozni az un. ROI-t, azaz a megtérülést. Rengeteg biznisz marketing költségvetésében és stratégiájában tölt be domináns szerepet.

Ha még nem végeztél közösségi média marketinget, elsőre talán nehéz feladatnak tűnhet, és rengeteg ember azt sem tudja, hol kezdjen bele.

9 hozzávaló a sikeres közösségi média marketinghez

Bemutatjuk neked 9 leglényegesebb elemét, hogy tökéletesen működhessen stratégiád.

1. Tiszta, realisztikus, mérhető közösségi média marketing célok

Tartalmat megosztani minden létező közösségi média platformra talán takarékos megoldásnak tűnhet, de nem fogja hozni az általad várt eredményt.

Valójában, célok és célkitűzések nélkül sosem fogod tudni, hogy az erőfeszítéseid hozták-e a várt eredményeket, vagy bizniszed még mindig stagnál. Célok nélkül nincs értéke munkádnak.

 

2. A rendszeres posztolás ereje a közösségi média marketingben

Nem elegendő hetente egyszer megosztani. Ahhoz, hogy elkötelezz embereket az oldalad mellett, illetve, hogy megteremtsd a konverzió lehetőségét, hetente néhány alkalommal, vagy napi egyszer kell posztolj. Egyes közösségi média csatornák még ennél is több megosztást igényelnek, pl. a Twitter, ahol posztod hamar eltűnhet egy felhasználó hírfolyamában.

A legtöbb helyen megoszthatsz szöveget, képeket, és videókat is. Más hálózatok azonban egy-egy adott posztra helyezik a hangsúlyt (pl. Instagram, YouTube).

A sikeres közösségi média kampánnyal rendelkező cégek többnyire rendelkeznek egy részletes leírásokat tartalmazó naptárral is, melyben vezetik a posztokat, melyeket meg kell osszanak. Vannak olyan közösségi média hálózatok, amiknek része egy ütemező eszköz, mely segítségével előre beidőzítheted a megoszandó tartalmakat, és az automatikusan posztol a beállított időpontban.

 

3. Posztolj jó minőségű tartalmat!

Talán már hallottad a szakmabeliek által gyakran emlegetett mondatot, hogy: „A tartalom a király” (Content is the king). A figyelem felkeltése nélkül, a hasznos, informatív tartalom nélkül, a közösségi média felhasználói minden gond nélkül tövábbtekernek a posztodon.

Az érdekes és hasznos tartalom mellett, posztjaidnak elő kell segíteniük az elközeleződést és az interakciót. Az interakció a kulcs a kapcsolat kiépítéséhez a fogyasztókkal. A meglepetések és izgalmas vásárlási lehetőségek azok, melyeket az emberek megosztanak, vagy amikre rákattintanak.

Az online tartalmak elárasztanak bennünket. Hogyan érheted el, hogy a te tartalmad kiemelkedjen a többi közűl? Legyen valóban érdekes és lekötő.

 

A legnépszerűbb tartalmak közé sorolhatóak a:

 

-Videók

-Útmutatók

-Infografikák

-Viccek (de ezzel légy óvatos)

-Versenyek

 

Ezen tartalmak megírása időt, energiát, és kreativitást igényel, illetve a megfelelő időpontban kell megosztani a közösségi médiában, hogy a maximális elérést hozza.

 

közösségi média marketing

 

4. A költségvetés és a források helyes elosztása a közösségi média marketingben

A közösségi média marketing nem nevezhető költségesnek, tehát nem kell a költségvetésen aggódnód azért, hogy pozitív eredményeket érhess el. Elenyésző pénzösszeggel is lehet sikeres kampányod.

A Facebook hirdetések például engedik, hogy meghatározd saját költségeid. Olyan alacsony, vagy olyan magas árat szabsz meg, amekkorát csak akarsz, és kampányod tarthat 1 napig, vagy akár több hónapig is. Csak akkor vonnak le tőled pénzt, ha valaki a hirdetésedre kattint.

A Facebook hirdetések, és a reklámozott posztok sokkal sikeresebbek, mint az egyszerű posztok, tehát egy kevés pénz azért szükséges hozzá, de meg lennél lepve, mennyire megfizethető.

 

5. A közösségi média marketing munka kiosztása 

A közösségi média marketingnek rengeteg eleme van, melyet egy-két ember képtelen elvégezni.

Az igényes, valóban lekötő tartalmak elkészítéséhez csapatmunkára van szükség. Minél több ember vesz részt benne, annál kezelhetőbb és hatékonyabb lesz a közösségi média stratégia.

 

6. Mélyreható kutatás a közösségi média marketingben

Mikor a közösségi média tervünket készítjük, butaság lenne úgy végigvenni célkitűzéseink, hogy előtte megvizsgálnánk merre tartanak jelenlegi erőfeszítéseink. Sosem árthat összeülni, és átbeszélni, hogy melyek azok a területek, melyekben cégünk erős, és min kellene javítanunk.

Ezen kívül, fontos megfigyelnünk versenytársainkat, és az ő közösségi média marketing stratégiájukat. Esetleg más csatornákat használnak? Milyen típusú tartalmakat osztanak meg? Mennyi embert képesek elérni?

Azáltal, hogy összehasonlítod stratégiád és eredményeid a versenytársakéval, fontos információkhoz juthatsz azzal kapcsolatban, hogy mely területeiden kell dolgozz még, és hogyan láss neki.

 

7. Tartsd szemmel a közösségi média marketing trendeket és lehetőségeket!

Annyi információ jön szembe az emberrel a közösségi médiával kapcsolatosan, honnan tudhatnád, ha egy új lehetőség kínálkozik a céged számára? Ahhoz, hogy maximalizáld a cég hatékonyságát a közösségi média marketingben, rendszeresen fésüld át a közösségi médiát, a következőket keresve:

 

-Megemlítések (Brand mentions)

-Iparági trendek

-Hírek a versenytársakról

 

8. Számszerüsíthető adatok, az eredmények folyamatos követésével a közösségi média marketingben

Ha elvégzel minden feladatot, és kidolgozol egy közösségi média stratégiát, de nincsenek mérhető eredményeid, nem tudod megállapítani, hogy mennyire volt sikeres a közösségi média kampányod.

Ha a sikeres cégek úgy látják, hogy nem jönnek a várt számok, akkor így sokkal könnyebben javítanak hibáikon.

 

9. Kombináld a fizetett, a saját, és a szerzett marketinget a közösségi médiában

Marketing stratégiánknak különböző aspektusai vannak. Gyakori hiba, hogy minden energiánkat egyetlen területbe fektetjük, és a többit elhanyagoljuk.

Egy jó közösségi média marketing stratégia összefogja mindezt. Ha például tartalmat írunk weboldalunkra, azt nem árthat megosztani Facebook oldalunkon.

 

Összesítve tehát egy erős közösségi média marketing stratégia kialakításához szükségünk van célkitűzésekre, költségvetésre, mérhető adatokra, érdekes tartalomra, és aktív jelenlétre, a megfelelő közösségi média platformon.

További tanácsért vedd fel velünk a kapcsolatot!