Mi az a kiterjesztett valóság

Kedvencek közé

2017-04-18

Szerző: Gángó Anna

A kiterjesztett valóság

kiterjesztett valóság

Mindenütt ott van a kiterjesztett valóság (angolul: augmented reality, AR). Minden nap olvashatunk róla a hírekben, és habár a VR (virtuális valóság) nagy dolognak számít, úgy tűnik az AR kezdi átvenni helyét a ranglistán.


Tudod, hogyan hat majd a kiterjesztett valóság az életedre? Vagy, hogy mi a különbség az AR és a VR között? Ebben a rövid cikkben összefoglaljuk mindezt. Ismerd meg történetét, hatását a piacra, és a benne rejlő lehetőségeket.

A kiterjesztett valóság története

1968: Megjelent az első, fejre szerelhető kijelző, amely egyszerű vonalrajzokat mutatott a felhasználónak.

1975: Myron Krueger megalkotta a Videoplace-t, melynek segítségével először léphettek interakcióba a felhasználók a történelem során, különböző virtuális objektumokkal.

1999: Hirokazu Kato kifejlesztette az ArtToolKit-et.

2009: Ekkor használt először a nyomtatott média AR-t. Az Esquire Magazine-ban szkennelni lehetett az oldalt telefonnal, így életre keltve benne Robert Downey Jr.-t.

2013: Az autógyártó cégek elkezdték használni a kiterjesztett valóságot a szervizkezelési kézikönyvekben.

2016: Az AR és VR befektetések elérték az 1,1 milliárd dollárt.

A kiterjesztett valóság piaca

Mára az okostelefon felhasználók 30%-a rendszeresen használ AR alkalmazást, ami 2018-ra elérheti a 200 milliós felhasználószámot. Az AR-ból befolyó bevételek összege 2020-ra várhatóan eléri majd a 120 milliárd dollárt.

kiterjesztett valóság

 

Miben változtatja meg a kiterjesztett valóság az életünket?

Az autók úgy fogják mutatni nekünk az útirányt a szélvédőn, hogy nem kell elfordítanunk tekintetünk az út felől. A felhasználók folyamatos információkat nyerhetnek a környezetről, például időjárás, dátum, stb. Különböző játékok épülnek majd erre, mint a PokémonGo, és AR headsetek lesznek, mint a Microsoft Hololens. A marketing területén is új lehetőségeknek ad teret az AR, mint például az interaktív hirdetések.

A kiterjesztett valóság jövője

 

kiterjesztett valóság

Gondoljunk csak az AR szemüvegekre, autó szélvédőkre, vagy akár kontaktlencsékre, a lehetőségek tárháza szinte végtelen a különböző fejlesztések tekintetében.


Ossza meg!

 

Mit ér egy szép honlap, ha senki nem látogatja? Mit ér egy magas látogatottságú weboldal, ha az megjelenésében nem tükrözi cége szakértelmét?

 

Ugye Ön sem szeretné ha látogatói negatív képet alakítanának ki Önről, még mielőtt a vásárlóivá válnának?

 

Több éves szakértelemmel és tapasztalattal a hátunk mögött olyan komplett online megoldást kínálunk mely a mikro, kis- és középvállalkozások számára versenyképes pozíciót biztosít.

 

Marketing blog ízelítő

 

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Több, mint 10 éves múltú, stabil hátterű hazai cég keres online alkalmazások fejlesztéséhez programozó kollégát. Programozót, webfejlesztőt keresünk!

2017-02-20

design díj nyertesek

A 2017-es design díj győztesei képekben

Az A' Design Award and Competition minden évben kihírdet egy design díj győztest, adott termékkategóriákban. Az idei versenyen kifejezetten erős volt a mezőny. Íme a kategóriák győztesei képekben. Tovább

2017-04-28

Tervezési felülvizsgálat menete

A hibátlan tervezési felülvizsgálat 7 lépésben

A tervezési felülvizsgálat lehet az egyik legstresszesebb feladat egy weboldal projektjében. Habár a visszacsatolás a folyamat egy értékes része, eljutni odáig nem könnyű. A tökéletes design felülvizsgálatához elkötelezettség szükséges, mind a vezető tevező, mind a csapat részéről. Te, mint designer, segíthetsz néhány alapszabály megállapításában, mely az asztalnál ülők körében rendkívül lényeges, valamin egy design projektet eredményez. Tovább

2017-04-27

lassú weboldal

Miért tölt be lassan a weboldalad, és mit tehetsz ellene?

Az interneten nincs helye lassú weboldalnak. Az átlagos Google felhasználó nem fog olyan oldalakkal bajlódni, aminek túl sok idő szükséges a betöltéshez. Ez a hozzáállás vezetett ahhoz, hogy a keresőmotor 2010 óta, a gyorsaságot is figyeleme veszi a rangsorolásnál. Tovább

2017-04-21

webdesign újdonságok

Néhány újdonság a webdesig világában áprilisban

A lista majdnem összes tagja ingyenes, és könnyen használható mind a szakértők, mind a kezdő webdesignerek számára. Tovább

2017-04-20

kiterjesztett valóság

A kiterjesztett valóság

Mindenütt ott van a kiterjesztett valóság (angolul: augmented reality, AR). Minden nap olvashatunk róla a hírekben, és habár a VR (virtuális valóság) nagy dolognak számít, úgy tűnik az AR kezdi átvenni helyét a ranglistán. Tovább

2017-04-18

Klímaváltozás, street art

A klímaváltozás veszélyei képekben

Mi történik, ha vegyítjük a falfestést a klímaváltozásra való felhívással? Ez éppen az a művészeti ágazat, amelyet a Wooden Wave duo, Matthew és Roxanne Ortiz bemutatott hawaii-n, az éves freskó fesztiválon. Tovább

2017-04-12

Hangalapú keresés

A hangalapú keresés jövője

Érdekes időszak ez a hangalapú keresés szempontjából, mind a fogyasztók körében való elterjedése, mind a technológiai fejlesztések tekintetében. Túlléptünk azon az időszakon, hogy a hangalapú keresést egy futurisztikus, távoli jelenségnek lássuk, és manapság már elektronikus eszközeink szerves részének tekintjük azt. Tovább

2017-04-07

A tervezői gondolkodásmód

A design thinking, azaz a tervezői gondolkodásmód

A tervezői gondolkodásmód alapja, hogy a problémamegoldás folyamatának középpontjába, az embereket helyezzük. Lényege, hogy inkább egy átfogó célra összpontosítunk, egy adott probléma megoldása helyett. Segíthet nekünk a világ legkomplexebb problémáinak megoldásában (például a globális felmelegedés), de a web iparban is jól alkalmazható a mindennapok során. Tovább

2017-04-06

Facebook követők számának növelése

8 módszer, hogy növeld Facebook oldalad követőinek számát

A több mint egymilliárd, rendszeres Facebook felhasználót elérve, a vállalatok gyorsan és egyszerűen bemutathatják termékeiket, illetve szolgáltatásaikat leendő vásárlóiknak. Miután az oldal létrehozása ingyenes, természetes, hogy élnek a lehetőséggel, sőt, még a Facebook fizetett hirdetéseit is használják, hogy a számukra demográfiailag is megfelelő célcsoportot elérjék. Tovább

2017-03-30

További cikkek