A hangalapú keresés

Kedvencek közé

2017-04-07

Szerző: Gángó Anna

A hangalapú keresés jövője

Hangalapú keresés

Érdekes időszak ez a hangalapú keresés szempontjából, mind a fogyasztók körében való elterjedése, mind a technológiai fejlesztések tekintetében. Túlléptünk azon az időszakon, hogy a hangalapú keresést egy futurisztikus, távoli jelenségnek lássuk, és manapság már elektronikus eszközeink szerves részének tekintjük azt.


Amennyiben valóban keresztúthoz érkeztünk, akkor ideje feltennünk néhány kérdést, azzal kapcsolatban, hogy ez mennyiben változtatja meg a jövőre vonatkozó kilátásainkat.

Olyan kérdéseket, mint például:

-Milyen kérdések működnek legjobban a hangalapú kereséssel?

-Mire használják a hangalapú keresést az emberek?

-Hogyan hoz a hangkeresés pénzt?

-Hogyan mérik majd a teljesítményét?

A hangalapú keresés valóban a Google, az Amazon, és társaik végét jelentheti? Kezdjük egy egyszerű áttekintéssel, hogy hol is tartunk ma.

Hangalapú keresés: Egy kis háttérinformáció

A hangalapú keresés segítségével a felhasználó a telefonja, vagy számítógépe segítségével beszédalapú keresést folytathat. A keresőmotor ezután olyan adatokat keres, melyek válaszul szolgálnak a kérdező parancsára.

A hangalapú kereső nem csak maga a kérdés alapján ismeri fel a felhasználó szándékát, de olyan adatokat is feldolgoz, mint a földrajzi helyzet, keresési előzmények, vagy múltbéli viselkedés.

A hangkeresés gyakorlatilag már egy évtizede jelen van, de nemsokkal ezelőttig, szöveg-alapú megfelelője volt, tele vicces, de egyben káros hibákkal.

Ezzel szemben, a legújabb fejlesztések beszélgetésekbe elegyednek velünk, kérdéseket tesznek fel nekünk, hogy jobban megértsék szándékainkat, és pontosan tudják teljesíteni kéréseinken.

Miért olyan fontos a hangalapú keresés?

Tudjuk, hogy a hangfelismerés, a természetes beszédfeldolgozás, és a hangalapú keresés stratégiailag fontos helyen szerepel a világ legnagyobb tech cégeinél, és egy nemrég elhangzott idézet a Google-től, azt is elárulja miért:

„A Speech Technology Research-nél kettős célunk van: hogy a kommunikáció a berendezésekkel amik körülöttünk vannak (otthonunk, autónk), amiket viselünk (óra), magunknál hordunk (telefon, tablet), zökkenőmentesen működjön, és mindenütt jelen legyenek.

 

 

Ki használja a hangalapú keresést?

Többnyire a fiatal generáció, és legfőképp Kína, a kínai kifejezések írásának komplexitása miatt. Fontos kiemelni, hogy ahány ember, annyi személyiség, így a hangalapú keresőnek alkalmazkodnia kell. Lehet, hogy a „Mennyi az idő?” kérdésre csupán egyetlen megfelelő válasz létezik, de a „Mit vegyek fel a szombat esti bulira, hogy csinos legyek?” kérdésnél már más a helyzet, ott a válaszok végtelen lehetséges változatával találkozhatunk.

Amennyiben egy keresőnek sikerül kellően kiismernie valakit, rutinját, szokásait, a felhasználónak ezután már valószínűleg nem lesz kedve váltani, újrakezdeni a személyre szabást, tehát lojális marad az Apple-höz, vagy a Google-hoz mondjuk, legyen szó munkahelyről, autóról, vagy mobiltelefonról.

 

hangalapú keresés

 

Előrejelzések a hangalapú kereséssel kapcsolatban

-A kereséskor a párbeszédek sokkal természetesebbnek hatnak majd.

-A hosszú-farok kulcsszavak lesznek a fókuszban a tartalom stratégiáját tekintve, hiszen a hangalapú kérdések általában hosszabbak és összetettebbek.

-A fő cél a pontosság lesz, és nem a tömörség.

-Az optimalizált videók előrébb kerülnek majd, hiszen ez a médium jobban passzol a hangalapú kereséshez.

Rengeteg minden vár még ránk a jövőben, de az biztos, hogy a hangfelismerés, hangalapú keresés és hangvezérlés hatalmas szerepet fog betölteni életünkben, nem is olyan sokára.


Ossza meg!

 

Mit ér egy szép honlap, ha senki nem látogatja? Mit ér egy magas látogatottságú weboldal, ha az megjelenésében nem tükrözi cége szakértelmét?

 

Ugye Ön sem szeretné ha látogatói negatív képet alakítanának ki Önről, még mielőtt a vásárlóivá válnának?

 

Több éves szakértelemmel és tapasztalattal a hátunk mögött olyan komplett online megoldást kínálunk mely a mikro, kis- és középvállalkozások számára versenyképes pozíciót biztosít.

 

Marketing blog ízelítő

 

Hogyan írj jó hírlevelet

Az e-mail hírlevél igen régi, de elterjedt eszköz az online marketingben. Sokan úgy gondolják, hogy idejétmúlt és a közösségi médiában vagy blogolásban látják a jövőt. De nem, ez nem a múlté, nem vesztett fényéből és fontosságából. Gyakorlatban egyre jobban teljesít!  Tovább

2018-06-04

7 Marketing trend az idei évre

A marketing világa állandóan változik, pláne a közösségi média modern világában.  A brendeknek folyamatosan kihívás hogy versenyképesek maradjanak a piacon. Íme néhány  tendencia amivel érdemes foglalkozni Tovább

2018-06-01

REDESIGN

Mostanra az emberek mindent az interneten intéznek, legyen ez vásárlás, szórakozás, tájékozódás, kapcsolatteremtés, ügyintézés, cégek felkutatása stb. Ez van felgyorsult világban élünk!    Tovább

2018-06-01

A színek jelentősége a marketing világában

A marketingben tudatosan építenek a színekre, ugyanis számos kutatás és vizsgálat kimutatta, hogy a gyors döntésen alapuló vásárlások 80%-ánál színek alapján történik a döntés egy adott termék mellett. Így a színekre és hatásaikra mind a kereskedelemben, csomagolásokon, termékeken, reklámokban nagy hangsúlyt fektetnek! Tovább

2018-05-30

A jó design jó üzlet

De mi is az a jó design?! Gyakran feltett kérdés, rengeteg válasszal. Most összegyűjtöttük 2018 legdominánsabb trendjeit.   Tovább

2018-05-30

2018-as webdesign trendek

Mikor foglalkoztak utoljára a weboldalával? Tovább

2018-05-28

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Több, mint 10 éves múltú, stabil hátterű hazai cég keres Budapest XIV. kerületében lévő székhelyére programozó kollégát, első sorban sitebuild, frontend feladatok ellátására. Csatlakozz egy fiatalos csapatba, ahol szakmailag is fejlődhetsz változatos munkáinknak köszönhetően!   Programozót, webfejlesztőt keresünk!

2018-03-21

A Sony World Photography Awards 2017 döntős képei

A Sony World Photography Awards 2017 lélegzetelállító döntős képei

A Sony World Photography Awards, ami az egyik legnevesebb esemény a profi és amatőr fotóművészek körében, nemrégiben közzétette a döntős versenyzők képeit. Tovább

2017-06-16

z generáció marketing

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

A Z generáció, azaz a jelenlegi 13-17 évesek, már mobillal kezdték az iskolát. Ellentétben az Y generációval, akik a mobilhasználat úttörői voltak, a Z tinik már bennszülötteknek számítanak. Tovább

2017-05-18

Google Earth újdonságok

Újítások a Google Earth-ben

A Google nemrégiben átalakította, megújította az Earth-öt, és egy dolog bizonyos, hogy megérte két évet várni rá. Tovább

2017-05-12

További cikkek