A hangalapú keresés

Kedvencek közé

2017-04-07

Szerző: Gángó Anna

A hangalapú keresés jövője

Hangalapú keresés

Érdekes időszak ez a hangalapú keresés szempontjából, mind a fogyasztók körében való elterjedése, mind a technológiai fejlesztések tekintetében. Túlléptünk azon az időszakon, hogy a hangalapú keresést egy futurisztikus, távoli jelenségnek lássuk, és manapság már elektronikus eszközeink szerves részének tekintjük azt.


Amennyiben valóban keresztúthoz érkeztünk, akkor ideje feltennünk néhány kérdést, azzal kapcsolatban, hogy ez mennyiben változtatja meg a jövőre vonatkozó kilátásainkat.

Olyan kérdéseket, mint például:

-Milyen kérdések működnek legjobban a hangalapú kereséssel?

-Mire használják a hangalapú keresést az emberek?

-Hogyan hoz a hangkeresés pénzt?

-Hogyan mérik majd a teljesítményét?

A hangalapú keresés valóban a Google, az Amazon, és társaik végét jelentheti? Kezdjük egy egyszerű áttekintéssel, hogy hol is tartunk ma.

Hangalapú keresés: Egy kis háttérinformáció

A hangalapú keresés segítségével a felhasználó a telefonja, vagy számítógépe segítségével beszédalapú keresést folytathat. A keresőmotor ezután olyan adatokat keres, melyek válaszul szolgálnak a kérdező parancsára.

A hangalapú kereső nem csak maga a kérdés alapján ismeri fel a felhasználó szándékát, de olyan adatokat is feldolgoz, mint a földrajzi helyzet, keresési előzmények, vagy múltbéli viselkedés.

A hangkeresés gyakorlatilag már egy évtizede jelen van, de nemsokkal ezelőttig, szöveg-alapú megfelelője volt, tele vicces, de egyben káros hibákkal.

Ezzel szemben, a legújabb fejlesztések beszélgetésekbe elegyednek velünk, kérdéseket tesznek fel nekünk, hogy jobban megértsék szándékainkat, és pontosan tudják teljesíteni kéréseinken.

Miért olyan fontos a hangalapú keresés?

Tudjuk, hogy a hangfelismerés, a természetes beszédfeldolgozás, és a hangalapú keresés stratégiailag fontos helyen szerepel a világ legnagyobb tech cégeinél, és egy nemrég elhangzott idézet a Google-től, azt is elárulja miért:

„A Speech Technology Research-nél kettős célunk van: hogy a kommunikáció a berendezésekkel amik körülöttünk vannak (otthonunk, autónk), amiket viselünk (óra), magunknál hordunk (telefon, tablet), zökkenőmentesen működjön, és mindenütt jelen legyenek.

 

 

Ki használja a hangalapú keresést?

Többnyire a fiatal generáció, és legfőképp Kína, a kínai kifejezések írásának komplexitása miatt. Fontos kiemelni, hogy ahány ember, annyi személyiség, így a hangalapú keresőnek alkalmazkodnia kell. Lehet, hogy a „Mennyi az idő?” kérdésre csupán egyetlen megfelelő válasz létezik, de a „Mit vegyek fel a szombat esti bulira, hogy csinos legyek?” kérdésnél már más a helyzet, ott a válaszok végtelen lehetséges változatával találkozhatunk.

Amennyiben egy keresőnek sikerül kellően kiismernie valakit, rutinját, szokásait, a felhasználónak ezután már valószínűleg nem lesz kedve váltani, újrakezdeni a személyre szabást, tehát lojális marad az Apple-höz, vagy a Google-hoz mondjuk, legyen szó munkahelyről, autóról, vagy mobiltelefonról.

 

hangalapú keresés

 

Előrejelzések a hangalapú kereséssel kapcsolatban

-A kereséskor a párbeszédek sokkal természetesebbnek hatnak majd.

-A hosszú-farok kulcsszavak lesznek a fókuszban a tartalom stratégiáját tekintve, hiszen a hangalapú kérdések általában hosszabbak és összetettebbek.

-A fő cél a pontosság lesz, és nem a tömörség.

-Az optimalizált videók előrébb kerülnek majd, hiszen ez a médium jobban passzol a hangalapú kereséshez.

Rengeteg minden vár még ránk a jövőben, de az biztos, hogy a hangfelismerés, hangalapú keresés és hangvezérlés hatalmas szerepet fog betölteni életünkben, nem is olyan sokára.


Ossza meg!

 

Mit ér egy szép honlap, ha senki nem látogatja? Mit ér egy magas látogatottságú weboldal, ha az megjelenésében nem tükrözi cége szakértelmét?

 

Ugye Ön sem szeretné ha látogatói negatív képet alakítanának ki Önről, még mielőtt a vásárlóivá válnának?

 

Több éves szakértelemmel és tapasztalattal a hátunk mögött olyan komplett online megoldást kínálunk mely a mikro, kis- és középvállalkozások számára versenyképes pozíciót biztosít.

 

Marketing blog ízelítő

 

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Több, mint 10 éves múltú, stabil hátterű hazai cég keres online alkalmazások fejlesztéséhez programozó kollégát. Programozót, webfejlesztőt keresünk!

2017-02-20

A Sony World Photography Awards 2017 döntős képei

A Sony World Photography Awards 2017 lélegzetelállító döntős képei

A Sony World Photography Awards, ami az egyik legnevesebb esemény a profi és amatőr fotóművészek körében, nemrégiben közzétette a döntős versenyzők képeit. Tovább

2017-06-16

z generáció marketing

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

A Z generáció, azaz a jelenlegi 13-17 évesek, már mobillal kezdték az iskolát. Ellentétben az Y generációval, akik a mobilhasználat úttörői voltak, a Z tinik már bennszülötteknek számítanak. Tovább

2017-05-18

Google Earth újdonságok

Újítások a Google Earth-ben

A Google nemrégiben átalakította, megújította az Earth-öt, és egy dolog bizonyos, hogy megérte két évet várni rá. Tovább

2017-05-12

közösségi média marketing stratégia

9 hozzávaló a sikeres közösségi média marketinghez

A közösségi média ereje abban rejlik, hogy képes kiépíteni a márkaismertséget, és fokozni az un. ROI-t, azaz a megtérülést. Rengeteg biznisz marketing költségvetésében és stratégiájában tölt be domináns szerepet. Ha még nem végeztél közösségi média marketinget, elsőre talán nehéz feladatnak tűnhet, és rengeteg ember azt sem tudja, hol kezdjen bele. Tovább

2017-05-11

ingyenes ikonok

15 ingyenes ikonkészlet

Ha a webdesignra kerül a sor, főként az ui (felhasználói felület) design-ra, az ikonok kritikus szerepet játszanak benne. Ha helyesen használjuk őket, képesek fokozni bármely webdesign hatását, hozzáadott vizuális értékükkel. Azonban minden egyes alkalommal újonnan tervezett ikonokkal előrukkolni rendkívül időigényes, és nem túl praktikus megoldás. Tovább

2017-05-04

design díj nyertesek

A 2017-es design díj győztesei képekben

Az A' Design Award and Competition minden évben kihírdet egy design díj győztest, adott termékkategóriákban. Az idei versenyen kifejezetten erős volt a mezőny. Íme a kategóriák győztesei képekben. Tovább

2017-04-28

Tervezési felülvizsgálat menete

A hibátlan tervezési felülvizsgálat 7 lépésben

A tervezési felülvizsgálat lehet az egyik legstresszesebb feladat egy weboldal projektjében. Habár a visszacsatolás a folyamat egy értékes része, eljutni odáig nem könnyű. A tökéletes design felülvizsgálatához elkötelezettség szükséges, mind a vezető tevező, mind a csapat részéről. Te, mint designer, segíthetsz néhány alapszabály megállapításában, mely az asztalnál ülők körében rendkívül lényeges, valamin egy design projektet eredményez. Tovább

2017-04-27

lassú weboldal

Miért tölt be lassan a weboldalad, és mit tehetsz ellene?

Az interneten nincs helye lassú weboldalnak. Az átlagos Google felhasználó nem fog olyan oldalakkal bajlódni, aminek túl sok idő szükséges a betöltéshez. Ez a hozzáállás vezetett ahhoz, hogy a keresőmotor 2010 óta, a gyorsaságot is figyeleme veszi a rangsorolásnál. Tovább

2017-04-21

webdesign újdonságok

Néhány újdonság a webdesig világában áprilisban

A lista majdnem összes tagja ingyenes, és könnyen használható mind a szakértők, mind a kezdő webdesignerek számára. Tovább

2017-04-20

További cikkek