Összeállítottunk egy 50 pontból álló listát, amelyek segítségével garantáltan több látogatót tudsz majd generálni a blogodra.

Kedvencek közé

2014-08-15

Szerző: K.D.

Blog készítés, nem csak kezdőknek – Milyen az igazán jó blog design?

Hogyan vezessek blogot?

Bloggerek éveket töltenek azzal, hogy minél jobban nézzen ki a honlapjuk. Ugyanakkor, nagyon nehéz rájönni arra, mi az az apróság, ami hiányzik ahhoz, hogy igazán népszerű blogot hozzon létre valaki. Vonatkoztassunk most el a blogon lévő tartalomtól, és nézzük meg mi mindent tehetünk, hogy javítsuk a felhasználói/olvasói élményt. 


Összeállítottunk egy 50 pontból álló listát, amelyek segítségével garantáltan több látogatót tudsz majd generálni a blogodra.

 

Blog Design – hogy nézzen ki egy blog?

Profi fejléc

A fejléc az első kb 200 px a blogod tetején. Itt általában a logót, a blog címét, az elsődleges menüsort, és valamilyen mottót szoktak elhelyezni. A fejléckép adja meg az oldalad alap hangulatát – így ez az első benyomás, amely a látogatót éri a honlapodon.

 

Fektess hát időt a fejléckép elkészítésébe, vagy szaktudás hiányában kérj meg szabadúszó grafikust, vagy grafikai stúdiót a kép szakszerű elkészítésére.  

 

Amennyiben szeretnél igazán professzionális, látogatókat hozó, és profitot termelő blogot készíteni, kérd egyedi ajánlatunkat ide kattintva.

 

Milyen legyen a blog logója?

A logók lehetnek képes, vagy szöveges formátumúak is. Egyes esetekben egy egyedi betűtípus, és a blog neve is elég ahhoz, hogy ütős végeredmény szülessen. A logók hasonlóképp működnek, mint a blogok. Egy jól megtervezett logó, vizuális pecsétként is szolgál a blogodra nézve. Ez az, ami alapján a későbbiekben leginkább azonosítani tudják a honlapodat a látogatóid.

 

A blog fejléchez hasonlóan, a logó megtervezéséhez is igénybe veheted akár profik segítését is. Egyedi logó tervezés, és kivitelezés itt: Logó tervezés

 

Mindent a színekről!

Biztosan észrevetted már, hogy bizonyos színek kifejezetten jól mutatnak, és passzolnak egymáshoz, míg más összeállítások igen furán hathatnak. A színpszcihológiáról szóló cikkünket ide kattintva elolvashatod.

 

Milyen betűtípust használjak a honlapomon, blogomon?

Több ezer, akár ingyenes betűtípus közül válogathatsz a neten, vagy kiválaszthatsz licence feltételekkel rendelkező változatokat is. A lényeg, hogy az igen nagy választékból, megtaláld a blogodhoz leginkább illőt. A weboldal ergonómiáról szóló cikkünkben, részletesen kifejtettük a témát.

 

A fontok színeit és típusát tehát nagy gondossággal kell kiválasztani. Általánosságban elmondhatjuk, hogy majdnem minden weboldal esetén érdemes a betűtípusok számát 1-2 típusra korlátozni. A sok féle betűtípus zavart kelt a látogatóban, a helytelenül megválasztott fontok pedig az egész összképet képes elrontani.

 

Az egyszerűség a kulcs

Az elsődleges cél ugyebár, hogy minél több ember olvassa rendszeresen a blogot. Fontos, hogy az oldalon belül úgy vezessük a látogatót, hogy ne mindig feltétlenül csak egy tartalmat olvasson. Az interakció fontos, használjunk hozzászólásokat segítő dobozt, további bejegyzés ajánlót stb.

 

Gondoljuk hát újra a blogunk szerkezetét. Könnyen megtalálhatók az egyes navigációra szolgáló elemek? Gyorsan tudunk tartalmak közt váltani? Számos olyan dolog van, amely befolyásolni fogja a látogatók oldalon eltöltött idejét.

 

Az oldalsávról

Az oldalsávot legalább annyira meg kell tervezni, mint a főoldalunkat. Sőt, mivel ez az esetek többségében minden oldalon megegyezik, talán még nagyobb igényességet kíván meg.

 

A legtöbb oldalsávban általában a legfrissebb posztok, címkefelhő, hirdetések stb.. kapnak helyet, így könnyen kusza látványt nyújthat.

 

Milyen képeket használjak a blogomhoz?

Az ember ösztönösen megnézi az emberi arcokat, és az arckifejezésüket. Használjuk hát ki ezt a tendenciát, és használjunk embereket ábrázoló képeket a bejegyzéseinkben, vagy akár a fejléc képben is.

 

Nyugodt szívvel használhatjuk saját magunkat ábrázoló profi fotót is. Így még nagyobb bizalmat tudunk ébreszteni a látogatóban csupán azzal, hogy az arcunkat adjuk az oldalhoz (így az azon lévő tartalomhoz is). Fontos, hogy a látogatók érezzék, egy személyiség van a tartalmak mögött, nem pedig egy gép.

 

A cikk folytatása jövő héten következik, amelyben megvizsgáljuk, milyen egyéb finombeállításokkal, szerkezeti módosításokkal érhetünk el még nagyobb konverziót. 


Ossza meg!

 

Mit ér egy szép honlap, ha senki nem látogatja? Mit ér egy magas látogatottságú weboldal, ha az megjelenésében nem tükrözi cége szakértelmét?

 

Ugye Ön sem szeretné ha látogatói negatív képet alakítanának ki Önről, még mielőtt a vásárlóivá válnának?

 

Több éves szakértelemmel és tapasztalattal a hátunk mögött olyan komplett online megoldást kínálunk mely a mikro, kis- és középvállalkozások számára versenyképes pozíciót biztosít.

 

Marketing blog ízelítő

 

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Több, mint 10 éves múltú, stabil hátterű hazai cég keres online alkalmazások fejlesztéséhez programozó kollégát. Programozót, webfejlesztőt keresünk!

2017-02-20

A Sony World Photography Awards 2017 döntős képei

A Sony World Photography Awards 2017 lélegzetelállító döntős képei

A Sony World Photography Awards, ami az egyik legnevesebb esemény a profi és amatőr fotóművészek körében, nemrégiben közzétette a döntős versenyzők képeit. Tovább

2017-06-16

z generáció marketing

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

A Z generáció, azaz a jelenlegi 13-17 évesek, már mobillal kezdték az iskolát. Ellentétben az Y generációval, akik a mobilhasználat úttörői voltak, a Z tinik már bennszülötteknek számítanak. Tovább

2017-05-18

Google Earth újdonságok

Újítások a Google Earth-ben

A Google nemrégiben átalakította, megújította az Earth-öt, és egy dolog bizonyos, hogy megérte két évet várni rá. Tovább

2017-05-12

közösségi média marketing stratégia

9 hozzávaló a sikeres közösségi média marketinghez

A közösségi média ereje abban rejlik, hogy képes kiépíteni a márkaismertséget, és fokozni az un. ROI-t, azaz a megtérülést. Rengeteg biznisz marketing költségvetésében és stratégiájában tölt be domináns szerepet. Ha még nem végeztél közösségi média marketinget, elsőre talán nehéz feladatnak tűnhet, és rengeteg ember azt sem tudja, hol kezdjen bele. Tovább

2017-05-11

ingyenes ikonok

15 ingyenes ikonkészlet

Ha a webdesignra kerül a sor, főként az ui (felhasználói felület) design-ra, az ikonok kritikus szerepet játszanak benne. Ha helyesen használjuk őket, képesek fokozni bármely webdesign hatását, hozzáadott vizuális értékükkel. Azonban minden egyes alkalommal újonnan tervezett ikonokkal előrukkolni rendkívül időigényes, és nem túl praktikus megoldás. Tovább

2017-05-04

design díj nyertesek

A 2017-es design díj győztesei képekben

Az A' Design Award and Competition minden évben kihírdet egy design díj győztest, adott termékkategóriákban. Az idei versenyen kifejezetten erős volt a mezőny. Íme a kategóriák győztesei képekben. Tovább

2017-04-28

Tervezési felülvizsgálat menete

A hibátlan tervezési felülvizsgálat 7 lépésben

A tervezési felülvizsgálat lehet az egyik legstresszesebb feladat egy weboldal projektjében. Habár a visszacsatolás a folyamat egy értékes része, eljutni odáig nem könnyű. A tökéletes design felülvizsgálatához elkötelezettség szükséges, mind a vezető tevező, mind a csapat részéről. Te, mint designer, segíthetsz néhány alapszabály megállapításában, mely az asztalnál ülők körében rendkívül lényeges, valamin egy design projektet eredményez. Tovább

2017-04-27

lassú weboldal

Miért tölt be lassan a weboldalad, és mit tehetsz ellene?

Az interneten nincs helye lassú weboldalnak. Az átlagos Google felhasználó nem fog olyan oldalakkal bajlódni, aminek túl sok idő szükséges a betöltéshez. Ez a hozzáállás vezetett ahhoz, hogy a keresőmotor 2010 óta, a gyorsaságot is figyeleme veszi a rangsorolásnál. Tovább

2017-04-21

webdesign újdonságok

Néhány újdonság a webdesig világában áprilisban

A lista majdnem összes tagja ingyenes, és könnyen használható mind a szakértők, mind a kezdő webdesignerek számára. Tovább

2017-04-20

További cikkek