AjánlatkérésVedd fel velünk a kapcsolatot!
Név:
Telefon:
Email:
Elképzelés:

Blog készítés, nem csak kezdőknek – Milyen az igazán jó blog design?

Bloggerek éveket töltenek azzal, hogy minél jobban nézzen ki a honlapjuk. Ugyanakkor, nagyon nehéz rájönni arra, mi az az apróság, ami hiányzik ahhoz, hogy igazán népszerű blogot hozzon létre valaki. Vonatkoztassunk most el a blogon lévő tartalomtól, és nézzük meg mi mindent tehetünk, hogy javítsuk a felhasználói/olvasói élményt. 

Blog készítés, nem csak kezdőknek – Milyen az igazán jó blog design?

Összeállítottunk egy 50 pontból álló listát, amelyek segítségével garantáltan több látogatót tudsz majd generálni a blogodra.

 

Blog Design – hogy nézzen ki egy blog?

Profi fejléc

A fejléc az első kb 200 px a blogod tetején. Itt általában a logót, a blog címét, az elsődleges menüsort, és valamilyen mottót szoktak elhelyezni. A fejléckép adja meg az oldalad alap hangulatát – így ez az első benyomás, amely a látogatót éri a honlapodon.

 

Fektess hát időt a fejléckép elkészítésébe, vagy szaktudás hiányában kérj meg szabadúszó grafikust, vagy grafikai stúdiót a kép szakszerű elkészítésére.  

 

Amennyiben szeretnél igazán professzionális, látogatókat hozó, és profitot termelő blogot készíteni, kérd egyedi ajánlatunkat ide kattintva.

 

Milyen legyen a blog logója?

A logók lehetnek képes, vagy szöveges formátumúak is. Egyes esetekben egy egyedi betűtípus, és a blog neve is elég ahhoz, hogy ütős végeredmény szülessen. A logók hasonlóképp működnek, mint a blogok. Egy jól megtervezett logó, vizuális pecsétként is szolgál a blogodra nézve. Ez az, ami alapján a későbbiekben leginkább azonosítani tudják a honlapodat a látogatóid.

 

A blog fejléchez hasonlóan, a logó megtervezéséhez is igénybe veheted akár profik segítését is. Egyedi logó tervezés, és kivitelezés itt: Logó tervezés

 

Mindent a színekről!

Biztosan észrevetted már, hogy bizonyos színek kifejezetten jól mutatnak, és passzolnak egymáshoz, míg más összeállítások igen furán hathatnak. A színpszcihológiáról szóló cikkünket ide kattintva elolvashatod.

 

Milyen betűtípust használjak a honlapomon, blogomon?

Több ezer, akár ingyenes betűtípus közül válogathatsz a neten, vagy kiválaszthatsz licence feltételekkel rendelkező változatokat is. A lényeg, hogy az igen nagy választékból, megtaláld a blogodhoz leginkább illőt. A weboldal ergonómiáról szóló cikkünkben, részletesen kifejtettük a témát.

 

A fontok színeit és típusát tehát nagy gondossággal kell kiválasztani. Általánosságban elmondhatjuk, hogy majdnem minden weboldal esetén érdemes a betűtípusok számát 1-2 típusra korlátozni. A sok féle betűtípus zavart kelt a látogatóban, a helytelenül megválasztott fontok pedig az egész összképet képes elrontani.

 

Az egyszerűség a kulcs

Az elsődleges cél ugyebár, hogy minél több ember olvassa rendszeresen a blogot. Fontos, hogy az oldalon belül úgy vezessük a látogatót, hogy ne mindig feltétlenül csak egy tartalmat olvasson. Az interakció fontos, használjunk hozzászólásokat segítő dobozt, további bejegyzés ajánlót stb.

 

Gondoljuk hát újra a blogunk szerkezetét. Könnyen megtalálhatók az egyes navigációra szolgáló elemek? Gyorsan tudunk tartalmak közt váltani? Számos olyan dolog van, amely befolyásolni fogja a látogatók oldalon eltöltött idejét.

 

Az oldalsávról

Az oldalsávot legalább annyira meg kell tervezni, mint a főoldalunkat. Sőt, mivel ez az esetek többségében minden oldalon megegyezik, talán még nagyobb igényességet kíván meg.

 

A legtöbb oldalsávban általában a legfrissebb posztok, címkefelhő, hirdetések stb.. kapnak helyet, így könnyen kusza látványt nyújthat.

 

Milyen képeket használjak a blogomhoz?

Az ember ösztönösen megnézi az emberi arcokat, és az arckifejezésüket. Használjuk hát ki ezt a tendenciát, és használjunk embereket ábrázoló képeket a bejegyzéseinkben, vagy akár a fejléc képben is.

 

Nyugodt szívvel használhatjuk saját magunkat ábrázoló profi fotót is. Így még nagyobb bizalmat tudunk ébreszteni a látogatóban csupán azzal, hogy az arcunkat adjuk az oldalhoz (így az azon lévő tartalomhoz is). Fontos, hogy a látogatók érezzék, egy személyiség van a tartalmak mögött, nem pedig egy gép.

 

A cikk folytatása jövő héten következik, amelyben megvizsgáljuk, milyen egyéb finombeállításokkal, szerkezeti módosításokkal érhetünk el még nagyobb konverziót.