Összeállítottunk egy 50 pontból álló listát, amelyek segítségével garantáltan több látogatót tudsz majd generálni a blogodra.

Kedvencek közé

2014-08-15

Szerző: K.D.

Blog készítés, nem csak kezdőknek – Milyen az igazán jó blog design?

Hogyan vezessek blogot?

Bloggerek éveket töltenek azzal, hogy minél jobban nézzen ki a honlapjuk. Ugyanakkor, nagyon nehéz rájönni arra, mi az az apróság, ami hiányzik ahhoz, hogy igazán népszerű blogot hozzon létre valaki. Vonatkoztassunk most el a blogon lévő tartalomtól, és nézzük meg mi mindent tehetünk, hogy javítsuk a felhasználói/olvasói élményt. 


Összeállítottunk egy 50 pontból álló listát, amelyek segítségével garantáltan több látogatót tudsz majd generálni a blogodra.

 

Blog Design – hogy nézzen ki egy blog?

Profi fejléc

A fejléc az első kb 200 px a blogod tetején. Itt általában a logót, a blog címét, az elsődleges menüsort, és valamilyen mottót szoktak elhelyezni. A fejléckép adja meg az oldalad alap hangulatát – így ez az első benyomás, amely a látogatót éri a honlapodon.

 

Fektess hát időt a fejléckép elkészítésébe, vagy szaktudás hiányában kérj meg szabadúszó grafikust, vagy grafikai stúdiót a kép szakszerű elkészítésére.  

 

Amennyiben szeretnél igazán professzionális, látogatókat hozó, és profitot termelő blogot készíteni, kérd egyedi ajánlatunkat ide kattintva.

 

Milyen legyen a blog logója?

A logók lehetnek képes, vagy szöveges formátumúak is. Egyes esetekben egy egyedi betűtípus, és a blog neve is elég ahhoz, hogy ütős végeredmény szülessen. A logók hasonlóképp működnek, mint a blogok. Egy jól megtervezett logó, vizuális pecsétként is szolgál a blogodra nézve. Ez az, ami alapján a későbbiekben leginkább azonosítani tudják a honlapodat a látogatóid.

 

A blog fejléchez hasonlóan, a logó megtervezéséhez is igénybe veheted akár profik segítését is. Egyedi logó tervezés, és kivitelezés itt: Logó tervezés

 

Mindent a színekről!

Biztosan észrevetted már, hogy bizonyos színek kifejezetten jól mutatnak, és passzolnak egymáshoz, míg más összeállítások igen furán hathatnak. A színpszcihológiáról szóló cikkünket ide kattintva elolvashatod.

 

Milyen betűtípust használjak a honlapomon, blogomon?

Több ezer, akár ingyenes betűtípus közül válogathatsz a neten, vagy kiválaszthatsz licence feltételekkel rendelkező változatokat is. A lényeg, hogy az igen nagy választékból, megtaláld a blogodhoz leginkább illőt. A weboldal ergonómiáról szóló cikkünkben, részletesen kifejtettük a témát.

 

A fontok színeit és típusát tehát nagy gondossággal kell kiválasztani. Általánosságban elmondhatjuk, hogy majdnem minden weboldal esetén érdemes a betűtípusok számát 1-2 típusra korlátozni. A sok féle betűtípus zavart kelt a látogatóban, a helytelenül megválasztott fontok pedig az egész összképet képes elrontani.

 

Az egyszerűség a kulcs

Az elsődleges cél ugyebár, hogy minél több ember olvassa rendszeresen a blogot. Fontos, hogy az oldalon belül úgy vezessük a látogatót, hogy ne mindig feltétlenül csak egy tartalmat olvasson. Az interakció fontos, használjunk hozzászólásokat segítő dobozt, további bejegyzés ajánlót stb.

 

Gondoljuk hát újra a blogunk szerkezetét. Könnyen megtalálhatók az egyes navigációra szolgáló elemek? Gyorsan tudunk tartalmak közt váltani? Számos olyan dolog van, amely befolyásolni fogja a látogatók oldalon eltöltött idejét.

 

Az oldalsávról

Az oldalsávot legalább annyira meg kell tervezni, mint a főoldalunkat. Sőt, mivel ez az esetek többségében minden oldalon megegyezik, talán még nagyobb igényességet kíván meg.

 

A legtöbb oldalsávban általában a legfrissebb posztok, címkefelhő, hirdetések stb.. kapnak helyet, így könnyen kusza látványt nyújthat.

 

Milyen képeket használjak a blogomhoz?

Az ember ösztönösen megnézi az emberi arcokat, és az arckifejezésüket. Használjuk hát ki ezt a tendenciát, és használjunk embereket ábrázoló képeket a bejegyzéseinkben, vagy akár a fejléc képben is.

 

Nyugodt szívvel használhatjuk saját magunkat ábrázoló profi fotót is. Így még nagyobb bizalmat tudunk ébreszteni a látogatóban csupán azzal, hogy az arcunkat adjuk az oldalhoz (így az azon lévő tartalomhoz is). Fontos, hogy a látogatók érezzék, egy személyiség van a tartalmak mögött, nem pedig egy gép.

 

A cikk folytatása jövő héten következik, amelyben megvizsgáljuk, milyen egyéb finombeállításokkal, szerkezeti módosításokkal érhetünk el még nagyobb konverziót. 


Ossza meg!

 

Mit ér egy szép honlap, ha senki nem látogatja? Mit ér egy magas látogatottságú weboldal, ha az megjelenésében nem tükrözi cége szakértelmét?

 

Ugye Ön sem szeretné ha látogatói negatív képet alakítanának ki Önről, még mielőtt a vásárlóivá válnának?

 

Több éves szakértelemmel és tapasztalattal a hátunk mögött olyan komplett online megoldást kínálunk mely a mikro, kis- és középvállalkozások számára versenyképes pozíciót biztosít.

 

Marketing blog ízelítő

 

Hogyan írj jó hírlevelet

Az e-mail hírlevél igen régi, de elterjedt eszköz az online marketingben. Sokan úgy gondolják, hogy idejétmúlt és a közösségi médiában vagy blogolásban látják a jövőt. De nem, ez nem a múlté, nem vesztett fényéből és fontosságából. Gyakorlatban egyre jobban teljesít!  Tovább

2018-06-04

7 Marketing trend az idei évre

A marketing világa állandóan változik, pláne a közösségi média modern világában.  A brendeknek folyamatosan kihívás hogy versenyképesek maradjanak a piacon. Íme néhány  tendencia amivel érdemes foglalkozni Tovább

2018-06-01

REDESIGN

Mostanra az emberek mindent az interneten intéznek, legyen ez vásárlás, szórakozás, tájékozódás, kapcsolatteremtés, ügyintézés, cégek felkutatása stb. Ez van felgyorsult világban élünk!    Tovább

2018-06-01

A színek jelentősége a marketing világában

A marketingben tudatosan építenek a színekre, ugyanis számos kutatás és vizsgálat kimutatta, hogy a gyors döntésen alapuló vásárlások 80%-ánál színek alapján történik a döntés egy adott termék mellett. Így a színekre és hatásaikra mind a kereskedelemben, csomagolásokon, termékeken, reklámokban nagy hangsúlyt fektetnek! Tovább

2018-05-30

A jó design jó üzlet

De mi is az a jó design?! Gyakran feltett kérdés, rengeteg válasszal. Most összegyűjtöttük 2018 legdominánsabb trendjeit.   Tovább

2018-05-30

2018-as webdesign trendek

Mikor foglalkoztak utoljára a weboldalával? Tovább

2018-05-28

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Több, mint 10 éves múltú, stabil hátterű hazai cég keres Budapest XIV. kerületében lévő székhelyére programozó kollégát, első sorban sitebuild, frontend feladatok ellátására. Csatlakozz egy fiatalos csapatba, ahol szakmailag is fejlődhetsz változatos munkáinknak köszönhetően!   Programozót, webfejlesztőt keresünk!

2018-03-21

A Sony World Photography Awards 2017 döntős képei

A Sony World Photography Awards 2017 lélegzetelállító döntős képei

A Sony World Photography Awards, ami az egyik legnevesebb esemény a profi és amatőr fotóművészek körében, nemrégiben közzétette a döntős versenyzők képeit. Tovább

2017-06-16

z generáció marketing

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

A Z generáció, azaz a jelenlegi 13-17 évesek, már mobillal kezdték az iskolát. Ellentétben az Y generációval, akik a mobilhasználat úttörői voltak, a Z tinik már bennszülötteknek számítanak. Tovább

2017-05-18

Google Earth újdonságok

Újítások a Google Earth-ben

A Google nemrégiben átalakította, megújította az Earth-öt, és egy dolog bizonyos, hogy megérte két évet várni rá. Tovább

2017-05-12

További cikkek