A Z generációs marketing

Kedvencek közé

2017-05-18

Szerző: Gángó Anna

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

z generáció marketing

A Z generáció, azaz a jelenlegi 13-17 évesek, már mobillal kezdték az iskolát. Ellentétben az Y generációval, akik a mobilhasználat úttörői voltak, a Z tinik már bennszülötteknek számítanak.


Az első mobil megszerzése lényeges mérföldkő életükben, és leggyakrabban videókat néznek. Átlagosan napi 3 órát töltenek ezzel az elfoglaltsággal. Elengedhetetlenül fontos számukra, hogy folyamatos kapcsolatban lehessenek egymással a chaten, valamint sokan telefonról intézik az online vásárlást is.

 

Mit jelent ez a marketingesek számára? Nézzük át!

 

Z generáció marketing: Statisztikák a Think with Google-től

- Több mint 800.000 Z generációs fiatal él jelenleg Magyarországon

- A 3. legfontosabb dolog prioritásaik közt a jogosítvány és az érettségi után a telefon, és állításuk szerint többet beszélnek chaten egymással, mint szemtől szemben

- 30%-uk állította, hogy olyannal is chaten beszélget, akivel akkor egy térben tartózkodnak

- Több mint 50%-uk állította, hogy fontosnak tartja a követőinek számát közösségi média oldalain, mert ez ad neki önbizalmat

- A legtöbb tini már 11-12 éves korában rendelkezett okostelefonnal, míg a mai 25-34 évesek csak a 20. életévük körűl. Ez rendkívül nagy szocializációs  különbséget jelent.

 

z generáció marketing

 

 

Mivel tölti a Z generáció az idejét

A különböző appokat illetően, ez a generáció leginkább a Snapchatet, és Instagramot használja. A Facebookot még mindig napi szinten használják, de inkább „fogysztásra”, és nem megosztásra. A Snapchat a tökéletes módja az interakcióknak a barátok közt, anélkül, hogy a tartalmakat véglegesen meg kellene osztaniuk.

A különböző sportcsapatok követése, játékkonzolok használata is nagy szerepet játszanak mindennapi életükben.

 

Hirdetés a Z generációnak

A tinik kiemelkedően magas arányban vásárolnak online. Az őket célzó hirdetésekre is sokkal pozitívabban reagálnak, mint mások. Nem mennek üzletbe vásárolni, amíg nem tudják, hogy biztosan meg tudják venni az általuk kiválasztott terméket. A tinik számára a top 3 dolog, ami menővé tesz valamit:

1.  Ha a barátok beszélnek róla

2. Ha látnak egy hirdetést

3. Ha valamilyen szempontból személyükre szabott

 

Annak érdekében, hogy elérjék a Z generációs tiniket, a vállalatoknak sokkal mobilbarátabbnak kell lenniük, üzenetüket a tinikre kell szabniuk, képeket, videókat kell használjanak, és a közösségi médián keresztül kell kapcsolatba lépniük velük.

Miután több időt töltenek telefonjukkal, mint anélkül, logikus, hogy a Z generációt célzóknak mobilon kell hirdetniük. Az okostelefon áll felhasználásban az első helyen, ezt követi a tablet, laptop, TV, majd  a játékkonzol.

Leginkább videókat néznek, zenét hallgatnak, és chatelnek, ezeket az appokat a leghatékonyabb módszer kiaknázni.

 

Hirdetés képi világa

Tehát már tudjuk hogyan jussunk el a Z generációhoz, a következő lépés az információátadás módja.

A tinik imádják a szép fotókat. Ha arra érdemes a tartalma, akkor gyorsan meg is osztják egymás közt. Szeretik, ha valami különlegessé teszi őket, ami menő. A te márkád hogyan érhetné ezt el?

 

Amennyiben Ön is fejleszteni kíván online megjelenésén, vegye fel velünk a kapcsolatot, az alábbi linken:

Ajánlatkérés


Ossza meg!

 

Mit ér egy szép honlap, ha senki nem látogatja? Mit ér egy magas látogatottságú weboldal, ha az megjelenésében nem tükrözi cége szakértelmét?

 

Ugye Ön sem szeretné ha látogatói negatív képet alakítanának ki Önről, még mielőtt a vásárlóivá válnának?

 

Több éves szakértelemmel és tapasztalattal a hátunk mögött olyan komplett online megoldást kínálunk mely a mikro, kis- és középvállalkozások számára versenyképes pozíciót biztosít.

 

Marketing blog ízelítő

 

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Több, mint 10 éves múltú, stabil hátterű hazai cég keres online alkalmazások fejlesztéséhez programozó kollégát. Programozót, webfejlesztőt keresünk!

2017-02-20

A Sony World Photography Awards 2017 döntős képei

A Sony World Photography Awards 2017 lélegzetelállító döntős képei

A Sony World Photography Awards, ami az egyik legnevesebb esemény a profi és amatőr fotóművészek körében, nemrégiben közzétette a döntős versenyzők képeit. Tovább

2017-06-16

z generáció marketing

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

A Z generáció, azaz a jelenlegi 13-17 évesek, már mobillal kezdték az iskolát. Ellentétben az Y generációval, akik a mobilhasználat úttörői voltak, a Z tinik már bennszülötteknek számítanak. Tovább

2017-05-18

Google Earth újdonságok

Újítások a Google Earth-ben

A Google nemrégiben átalakította, megújította az Earth-öt, és egy dolog bizonyos, hogy megérte két évet várni rá. Tovább

2017-05-12

közösségi média marketing stratégia

9 hozzávaló a sikeres közösségi média marketinghez

A közösségi média ereje abban rejlik, hogy képes kiépíteni a márkaismertséget, és fokozni az un. ROI-t, azaz a megtérülést. Rengeteg biznisz marketing költségvetésében és stratégiájában tölt be domináns szerepet. Ha még nem végeztél közösségi média marketinget, elsőre talán nehéz feladatnak tűnhet, és rengeteg ember azt sem tudja, hol kezdjen bele. Tovább

2017-05-11

ingyenes ikonok

15 ingyenes ikonkészlet

Ha a webdesignra kerül a sor, főként az ui (felhasználói felület) design-ra, az ikonok kritikus szerepet játszanak benne. Ha helyesen használjuk őket, képesek fokozni bármely webdesign hatását, hozzáadott vizuális értékükkel. Azonban minden egyes alkalommal újonnan tervezett ikonokkal előrukkolni rendkívül időigényes, és nem túl praktikus megoldás. Tovább

2017-05-04

design díj nyertesek

A 2017-es design díj győztesei képekben

Az A' Design Award and Competition minden évben kihírdet egy design díj győztest, adott termékkategóriákban. Az idei versenyen kifejezetten erős volt a mezőny. Íme a kategóriák győztesei képekben. Tovább

2017-04-28

Tervezési felülvizsgálat menete

A hibátlan tervezési felülvizsgálat 7 lépésben

A tervezési felülvizsgálat lehet az egyik legstresszesebb feladat egy weboldal projektjében. Habár a visszacsatolás a folyamat egy értékes része, eljutni odáig nem könnyű. A tökéletes design felülvizsgálatához elkötelezettség szükséges, mind a vezető tevező, mind a csapat részéről. Te, mint designer, segíthetsz néhány alapszabály megállapításában, mely az asztalnál ülők körében rendkívül lényeges, valamin egy design projektet eredményez. Tovább

2017-04-27

lassú weboldal

Miért tölt be lassan a weboldalad, és mit tehetsz ellene?

Az interneten nincs helye lassú weboldalnak. Az átlagos Google felhasználó nem fog olyan oldalakkal bajlódni, aminek túl sok idő szükséges a betöltéshez. Ez a hozzáállás vezetett ahhoz, hogy a keresőmotor 2010 óta, a gyorsaságot is figyeleme veszi a rangsorolásnál. Tovább

2017-04-21

webdesign újdonságok

Néhány újdonság a webdesig világában áprilisban

A lista majdnem összes tagja ingyenes, és könnyen használható mind a szakértők, mind a kezdő webdesignerek számára. Tovább

2017-04-20

További cikkek