A színek jelentősége a marketing világában

Kedvencek közé

2018-05-30

A színek jelentősége a marketing világában


A marketingben tudatosan építenek a színekre, ugyanis számos kutatás és vizsgálat kimutatta, hogy a gyors döntésen alapuló vásárlások 80%-ánál színek alapján történik a döntés egy adott termék mellett. Így a színekre és hatásaikra mind a kereskedelemben, csomagolásokon, termékeken, reklámokban nagy hangsúlyt fektetnek!


Termékek és csomagolások


Már az őskorban is létezett olyan, mint csomagolás, bár ez akkor még csak az élelmiszer védelmét és szállíthatóságát szolgálta. Ez napjainkban jóval összetettebb feladatot kapott. A termék ábrázolása, feliratozása, vonzóbbá tétele, márkanév és cégjelzés promotálása… A színeknek nagy szerepük van az utóbbi funkciókat nézve! Például a kókuszos csokoládék kék csomagolása nem a kókuszra utal, hanem a hozzá társítható egzotikus táj, a kék tenger hangulatát kelti bennünk.


Egy szép csomagolás jó érzést kelt bennünk és nagyobb eséllyel nyúlunk utána a polcon, mint egy igénytelenebb rondább társáért.


Egy csomagolás asszociatív módon fejezi ki a terméket és hat a vásárlóra. Például egy mosó- tisztítószer kék-fehér vagy türkiz-fehér csomagolást kap hisz ezek a vizet a tisztaságot juttatják eszünkbe vagy a napozószerek narancs, napsárga csomagolása, ami a napsütésre és barnított bőrre emlékeztet. Azonban mivel a termékek csomagolásának színkódja asszociatív erővel bír, mindenki használja! Érdemes szakítani ezzel, hogy termékünk kitűnjön. Például a megszokott kék-fehér mosószer csomagolást narancssárgára cserélni, ami egyfajta erőt sugároz, amiről a mosószer tisztító ereje ugrik be és rögtön kitűnik a többi közül komplementer színével!

Márkaismertség


A termék- és márkaismertség jele a biztos felismerés, felidézés ezekben a színeknek nagy szerepe van! A színeket két nagy csoportra oszthatjuk: a megszokottakra és a különlegesekre. Mindkettőnek van előnye és hátránya is.

Megszokott, gyakori színek: fekete, fehér piros, rózsaszín, kék, sárga, zöld, álltalában az élénk vagy pasztell árnyalatok. Ezeket könnyű megjegyezni és azonosítani. Viszont túl sok termékhez, márkához köthető.  Felmérések mutatják, hogy a legnépszerűbb csomagolási szín az arany, mert luxus hangulatot kölcsönöz az adott terméknek.

Különleges, ritka színek: narancs, lila, bíbor, türkiz, szürke, bézs, bordó, barna. Ezeknek a hátulütője, hogy nehezebben tudjuk „megragadni”, de könnyebben azonosítjuk a márkával! 

A színalkalmazások álltanos szabály, hogy sosem egy színben gondolkozzunk, hanem egy kiemelt szín mellé társítsuk még 1-3 mellékszínt! 
 

 

Társadalmi csoportok 

Egy csomagolás színe álltalában jelzi, hogy melyik nem a célközönség! A nőket és a fiatalokat jobban vonzzák a színek, a férfiak kissé konzervatívabbak ezen a téren!


Nők: Álltalában pasztell- és inkább a meleg színekbe öltöztetik a kozmetikai vagy egyéb termékeket. Nagyon lágy és finom, lekerekített formák jellemzőek a csomagolásokra.

 

 

 

Férfiak: Kevésbé színes, macsósabb csomagolást kapnak. Gyakori a szűrke vagy a fekete. Ha mégis színes csomagolást kapnak jellemző a sötétebb- kék, zöld, barna, bordó. Egy férfiaknak szóló csomagolás könnyen felismerhető kontrasztos tipográfiájáról, metálos színvilágáról.
 

 


Gyerekek: jellemző az élénk, de világos színvilág, a gyereket ábrázoló fotó vagy a vidám rajzfigura. Ám ezek gyakran torkollanak rendetlen és zsúfoltságot keltő világba!

 

 

Tizen- és huszonévesek: A legújabb trendnek megfelelő terméket választják. Gyakran változó és cserélődő csomagolás az övék, hogy lépést tudjanak tartani a konkurenciával. Szinviláguk is nagyon változó és szélsőséges. Egyszer az élénk, világos színek máskor szürkés-metálos árnyalatok, de a vibráló neon színek sem hiányozhatnak a palettából! Ők az innovátor fogyasztok akik előbb próbálnak ki egy új terméket.

 

 

 

 


Ossza meg!

 

Mit ér egy szép honlap, ha senki nem látogatja? Mit ér egy magas látogatottságú weboldal, ha az megjelenésében nem tükrözi cége szakértelmét?

 

Ugye Ön sem szeretné ha látogatói negatív képet alakítanának ki Önről, még mielőtt a vásárlóivá válnának?

 

Több éves szakértelemmel és tapasztalattal a hátunk mögött olyan komplett online megoldást kínálunk mely a mikro, kis- és középvállalkozások számára versenyképes pozíciót biztosít.

 

Marketing blog ízelítő

 

Hogyan írj jó hírlevelet

Az e-mail hírlevél igen régi, de elterjedt eszköz az online marketingben. Sokan úgy gondolják, hogy idejétmúlt és a közösségi médiában vagy blogolásban látják a jövőt. De nem, ez nem a múlté, nem vesztett fényéből és fontosságából. Gyakorlatban egyre jobban teljesít!  Tovább

2018-06-04

7 Marketing trend az idei évre

A marketing világa állandóan változik, pláne a közösségi média modern világában.  A brendeknek folyamatosan kihívás hogy versenyképesek maradjanak a piacon. Íme néhány  tendencia amivel érdemes foglalkozni Tovább

2018-06-01

REDESIGN

Mostanra az emberek mindent az interneten intéznek, legyen ez vásárlás, szórakozás, tájékozódás, kapcsolatteremtés, ügyintézés, cégek felkutatása stb. Ez van felgyorsult világban élünk!    Tovább

2018-06-01

A színek jelentősége a marketing világában

A marketingben tudatosan építenek a színekre, ugyanis számos kutatás és vizsgálat kimutatta, hogy a gyors döntésen alapuló vásárlások 80%-ánál színek alapján történik a döntés egy adott termék mellett. Így a színekre és hatásaikra mind a kereskedelemben, csomagolásokon, termékeken, reklámokban nagy hangsúlyt fektetnek! Tovább

2018-05-30

A jó design jó üzlet

De mi is az a jó design?! Gyakran feltett kérdés, rengeteg válasszal. Most összegyűjtöttük 2018 legdominánsabb trendjeit.   Tovább

2018-05-30

2018-as webdesign trendek

Mikor foglalkoztak utoljára a weboldalával? Tovább

2018-05-28

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Programozót, webfejlesztőt keresünk!

Több, mint 10 éves múltú, stabil hátterű hazai cég keres Budapest XIV. kerületében lévő székhelyére programozó kollégát, első sorban sitebuild, frontend feladatok ellátására. Csatlakozz egy fiatalos csapatba, ahol szakmailag is fejlődhetsz változatos munkáinknak köszönhetően!   Programozót, webfejlesztőt keresünk!

2018-03-21

A Sony World Photography Awards 2017 döntős képei

A Sony World Photography Awards 2017 lélegzetelállító döntős képei

A Sony World Photography Awards, ami az egyik legnevesebb esemény a profi és amatőr fotóművészek körében, nemrégiben közzétette a döntős versenyzők képeit. Tovább

2017-06-16

z generáció marketing

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

A Z generáció, azaz a jelenlegi 13-17 évesek, már mobillal kezdték az iskolát. Ellentétben az Y generációval, akik a mobilhasználat úttörői voltak, a Z tinik már bennszülötteknek számítanak. Tovább

2017-05-18

Google Earth újdonságok

Újítások a Google Earth-ben

A Google nemrégiben átalakította, megújította az Earth-öt, és egy dolog bizonyos, hogy megérte két évet várni rá. Tovább

2017-05-12

További cikkek